معرفی 10 دانشگاه برتر سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم
کد خبر: 4126583
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

معرفی 10 دانشگاه برتر سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم

10 دانشگاه ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بیشترین تعداد ثبت‌نام در سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم را داشتند، معرفی شدند.

معرفی 10 دانشگاه برتر سی و هفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم

به گزارش ایکنا، دبیرخانه سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، 10 دانشگاه برتر که بیشترین تعداد مشارکت (تعداد ثبت‌نام) را در این دوره از جشنواره داشته‌اند، معرفی کرد.

بر همین اساس دانشگاه‌های قم، شیراز و تبریز با ثبت‌‌نام از بیشترین شرکت‌کننده‌ها در این دوره از جشنواره رتبه‌های اول تا سوم را از این حیث به دست آوردند.

در این رده‌بندی دانشگاه تهران در رتبه چهارم قرار دارد و دانشگاه‌های امام رضا(ع)، محقق اردبیلی و فردوسی مشهد نیز پنجم تا هفتم هستند. در ادامه این رده‌بندی دانشگاه‌های یزد، امام صادق(ع) و اصفهان به ترتیب هشتم، نهم و دهم هستند. دبیرخانه این جشنواره آمار جزئی تعداد ثبت‌نام‌کننده‌های هر یک از این دانشگاه‌ها را اعلام نکرده است.

ثبت‌نام برای حضور در سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم از اواخر آذرماه به صورت سامانه‌ای آغاز شد و به صورت متغیر در دانشگاه‌های مختلف تا اواخر بهمن‌ماه ادامه داشت.

پس از پایان ثبت‌نام مرحله دانشگاهی این جشنواره که مرحله اول جشنواره قرآنی وزارت علوم است، اوایل اسفندماه در دانشگاه‌های مختلف برگزار و نفرات برگزیده برای ارزیابی مجدد و حضور در مرحله نهایی به دبیرخانه معرفی شده‌اند.

از جمله تغییرات سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم باید به حذف مرحله منطقه‌ای اشاره کرد. همچنین ثبت‌نام سامانه‌ای که برای اولین بار در این جشنواره صورت گرفت از دیگر تغییرات این دوره بود.

همچنین در این جشنواره برای اولین بار از مجموعه مدیریت فرهنگی دانشگاه‌ها خواسته شد تا برای اجرای با نشاط‌تر فرایند اجرایی جشنواره از ظرفیت کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها و فعالان دانشجویی استفاده کنند، بر همین اساس دبیر کانون قرآن و عترت هر دانشگاه به عنوان دبیر اجرایی جشنواره در همان دانشگاه معرفی شد.

جشنواره قرآنی وزارت علوم در ۹ بخش و ۴۰ رشته برگزار می‌شود. بخش‌های ۹ گانه این جشنواره عبارت از بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری، فناوری، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کارآفرینی قرآنی است.

مرحله نهایی این جشنواره نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه لرستان برپا خواهد شد. همچنین برگزیدگان آن مرحله به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که تابستان امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha