برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن، انسان معاصر و چالش‌های آن» در ترکیه‌
کد خبر: 4126222
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن، انسان معاصر و چالش‌های آن» در ترکیه‌

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) در ترکیه و قبرس از برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن، انسان معاصر و چالش‌های آن» با ارائه اساتید ایرانی و ترکیه‌ای در استانبول خبر داد.

سیدوحید کاشانی، عضو هیئت علمی و رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در ترکیه و قبرس

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، عضو هیئت علمی و رئیس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیة در ترکیه و قبرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی «قرآن، انسان معاصر و چالش‌های آن» با مشارکت اساتید ایرانی و ترکیه‌ای به همت نمایندگی المصطفی در ترکیه روز‌های ۱۹ و ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در شهر استانبول برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنفرانس اساتیدی از دانشگاه‌های آنکارا، آغدیر، غازی آنتب، وان و آغری حضور و مشارکت دارند.

همچنین این کنفرانس بین‌المللی قرار است از تلویزیون اینترنتی المصطفی(ص) موسوم به «قرآن تی وی» به آدرس www.elmustafakuran.tv و شبکه تلویزیونی ۱۴ ترکیه به صورت زنده پخش خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به برنامه تفصیلی این کنفرانس بین‌المللی، ادامه داد: این کنفرانس در دو نشست دو روزه شامل؛ «نشست اول روز جمعه، ۱۹ اسفند ساعت ۱۵» و «نشست دوم روز شنبه، ۲۰ اسفند ساعت ۱۰» با حضور اساتید، صاحب‌نظران و کارشناسان علوم قرآنی و فعالان این عرصه در سالن همایش‌های هتل بین‌المللی ارسین استانبول دنبال می‌شود.

کنفرانس بین‌المللی«قرآن، انسان معاصر وچالش‌های آن» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی به ریزبرنامه‌های این کنفراس دو روزه اشاره کرد و گفت: پخش پیام تصویری حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس نهاد بین‌المللی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در خصوص زلزله ترکیه و کمک‌های المصطفی به زلزله‌زدگان، خیر مقدم توسط نماینده المصطفی در ترکیه آغازگر روز نخست این کنفرانس است.

وی افزود: در روز نخست کنفرانس سه مقاله با موضوع؛ «قرآن و علوم» با سخنرانی بایرام کاناریا(دانشیار دانشگاه) و پروفسور محمدعلی رضایی اصفهانی»، «قرآن و اخلاق با سخنرانی حسن اجاک (دانشیار دانشگاه) و یوسف توره» و «قرآن و کلام با سخنرانی پروفسور مصطفی چویک و پروفسور سیداحمد غفاری»  خواهد شد.

رئیس نمایندگی المصطفی در ترکیه و قبرس به برنامه‌های روز دوم کنفرانس اشاره کرد و ادامه داد: در روز دوم نیز سه مقاله با موضوع؛ «قرآن و سیاست با ارائه پروفسور محمود چنار و قدیر آکاراس»، «قرآن و عدالت اجتماعی با ارائه پروفسور حایاتی آیدین و پروفسور حسین علوی مهر» و «قرآن و زن با ارائه خانم‌ها سعادت آلتای و فاطمه کارانلیک» اجرا خواهد شد و کنفرانس به کار خود پایان خواهد داد.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

کنفرانس بین‌المللی«قرآن، انسان معاصر وچالش‌های آن» برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha