درخواست دبیرکل سازمان ملل برای پایان نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان با نطق قرآنی + فیلم
کد خبر: 4127500
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

درخواست دبیرکل سازمان ملل برای پایان نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان با نطق قرآنی + فیلم

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی خواستار پایان دادن به نفرت‌پراکنی‌ها علیه مسلمانان شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه العربی الجدید، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی، خواستار اقدام برای پایان دادن به نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام تأکید کرد: نزدیک به دو میلیارد مسلمان در این سیاره زندگی می‌کنند و بازتابی از انسانیت با همه تنوع شگفت‌انگیز آن هستند. با این حال، آن‌ها اغلب هدف تعصب قرار می‌گیرند که دلیلی جز مسائل فرقه‌ای ندارد.

گوترش با اشاره به اینکه تبعیضی که زنان مسلمان به دلیل جنسیت، نژاد و عقیده در معرض آن قرار می‌گیرند، یکی از بدترین پیامدهای اسلام‌هراسی است، تصریح کرد: این نفرت فزاینده بخشی از احیای ملی‌گرایی قومی، ایدئولوژی‌های نژادپرستانه نئونازی و خشونت هدایت شده علیه جمعیت‌های آسیب‌پذیر از جمله مسلمانان و برخی اقلیت‌های مسیحی است.

دبیر کل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از پیام خود خواستار مبارزه با فرقه‌گرایی و نفرتی شده است که به شکل‌ فزاینده‌ای در فضای مجازی در حال گسترش است.

آنتونیو گوترش همچنین با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم، تأکید کرد که پیام و رسالت دین مبین اسلام که از ۱۴۰۰ سال قبل به میان مردم آمده، صلح، محبت و بخشش است.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای همین مسائل دین اسلام به منبع الهام مردم سراسر جهان تبدیل شده است، افزود: زمانی که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بودم، سخاوت کشورهای مسلمان را دیدم که دروازه‌های کشورشان را به روی آوارگانی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده بودند، گشودند، در زمانی که بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی آوارگان بسته بودند!

گوترش برای تبیین سخنان خود معنی انگلیسی آیه ۶ سوره توبه را خواند: « وَإِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِکِینَ اسْتَجَارَکَ فَأَجِرْهُ حَتَّیٰ یَسْمَعَ کَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْلَمُونَ» (و اگر یکی از مشرکان به تو پناه آورد (که از دین آگاه شود) بدو پناه ده تا کلام خدا را بشنود و پس از شنیدن سخن خدا او را به مأمن و منزلش برسان، زیرا که این مشرکان مردمی ناآگاهند.)

در ادامه ویدئوی این نطق قرآنی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام
captcha