اخلال در نمازجمعه مسجدالاقصی/ شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
کد خبر: 4128646
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
تحولات فلسطین؛

اخلال در نمازجمعه مسجدالاقصی/ شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

اخلال صهیونیست‌ها در برپایی نماز جمعه مسجدالاقصی به بهانه تأمین امنیت مسیر دوی ماراتن در قدس، شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی، انجام 22 عملیات علیه صهیونیست‌ها در 24 ساعت گذشته، اعتصاب سراسری در جنین در پی شهادت 4 مبارز مقاومت و ادامه اعتصاب غذای شیخ عدنان از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان اسرائیل صبح امروز جمعه چند خیابان قدس را به بهانه تأمین امنیت مسیر دوی ماراتن صهیونیستی که توسط شهرداری رژیم برگزار می‌شود، بستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه برگزاری «دوی ماراتن قدس 2023»، ده‌ها خیابان از (تل فرانسوی و شیخ جراح) در شمال قدس تا (خیابان قدس - الخلیل) در جنوب و مناطق حی المصراره، باب الخلیل، باب الجدید و خیابان یافا را بستند و در این مسیرها مستقر شدند.

همزمان، هزاران فلسطینی و شهروندان قدس برای ادای نماز جمعه در مسجدالاقصی راهی این محل شدند، اما به دلیل بسته‌بودن ده‌ها خیابان ورود آنها به شهرک قدیمی با مشکل همراه شد.

ماهر صلاح، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که اقدام شهرداری قدس اشغال شده به برگزاری این ماراتن ورزشی، هویت واقعی عربی و اسلامی این شهر را تغییر نخواهد داد.

وی از مؤسسات فلسطینی و نیروهای سیاسی و دولت های عربی و اسلامی خواست به وظایف تاریخی و دینی خود در قبال هویت عربی و اسلامی قدس پایبند باشند و از همه امکانات خود برای حفظ هویت تاریخی این شهر استفاده کنند.

شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 88 فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

این وزارتخانه تاکید کرد که 17 نفر از اسرا کودک هستند. یک زن هم در میان شهدا دیده می‌شود.
اخلال در نمازجمعه مسجدالاقصی/ شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
تاکنون صدها نفر دیگر در حملات و جنایات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که 35 نفر در استان جنین، 21 نفر در نابلس، 7 نفر در استان الخلیل، 6 نفر در قدس، 5 نفر در اریحا و اغوار، 5 نفر در قلقیلیه، رام الله و بیره 3 نفر، دو نفر در نوار غزه، دو نفر در استان بیت لحم، یک نفر در سلفیت و یک نفر هم در طوباس به شهادت رسیدند.

نیروهای مقاومت فلسطین ۲۲ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام دادند
    
منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، نیروهای مقاومت فلسطین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ عملیات علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری انجام دادند.

مرکز آمار و اطلاعات فلسطین موسوم به «معطی» اعلام کرد، نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری ۲۲ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک گلوله و پرتاب بسته‌های انفجاری به سمت نظامیان صهیونیستی با آنها در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی مقابله کردند.

این گزارش می‌افزاید، عملیات نیروهای مقاومت در سلفیت، قلقیلیه، جنین، بیت لحم، الخلیل، رام الله، نابلس و طولکرم روی داده است و نیروهای مقاومت با حملات صهیونیست‌ها مقابله کردند.

بنا بر این گزارش، نیروهای مقاومت به سمت شهرک صهیونیستی «حرمیش» واقع در شمال طولکرم تیراندازی کردند و یک اتوبوس حامل شهرک نشینان را در بیت امر واقع در شمال الخلیل هدف قرار دادند.

حملات نیروهای مقاومت در حالی صورت گرفته که نظامیان صهیونیست روز پنجشنبه با یورش به جنین، چهار فلسطینی را به شهادت رساندند.
اخلال در نمازجمعه مسجدالاقصی/ شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در واکنش به این حمله اعلام کرد، اگر رژیم صهیونیستی گمان می‌کند که با این حملات خللی در عزم مقاومت فلسطین ایجاد می‌شود، سخت در اشتباه است.

مرکز معطی پیشتر گزارش داده که در ماه گذشته نیروهای مقاومت فلسطین یک‌هزار و ۱۷۷ عملیات علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی انجام دادند که منجر به کشته‌شدن هشت صهیونیست و زخمی شدن ۴۳ سرباز و شهرک نشین شده است.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

اعتصاب سراسری در جنین در پی شهادت 4 مبارز مقاومت

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین،  سراسر استان جنین امروز جمعه در واکنش به شهادت 4 مبارز فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی صحنه اعتصاب سراسری است.

براساس این گزارش، به دعوت گروه‌های مقاومت، تمامی مغازه‌ها، بازار، مراکز آموزشی، ورزشی در شهر و اردوگاه جنین تعطیل کرده‌اند و همزمان رانندگان وسایل نقلیه نیز دست از کار کشیده‌اند.

روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی حمله جنایتکارانه‌ای به شهر جنین انجام داد که طی آن 4 مبارز فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم 20 نفر دیگر زخمی شدند.

شهدا عبارتند از صالح برکات شریم 29 ساله، نضال امین زیدان خازم 28 ساله، لوی خلیل زغیر 37 ساله، عمر محمد عوادین 16 ساله.
اخلال در نمازجمعه مسجدالاقصی/ شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
شب گذشته هزاران نفر پیکر پاک این 4 شهید را تشییع کردند.

تشییع‌کنندگان ضمن محکوم کردن جنایات دشمن صهیونیستی به ویژه علیه ساکنان جنین، خواستار وحدت فلسطینیان برای مقابله با اشغالگران شدند.

ادامه اعتصاب غذای شیخ عدنان
    
مرکز شهدا و اسرای «مهجه القدس» اعلام کرد که «شیخ خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اعتراض به بازداشت خودسرانه‌ از سوی مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل برای چهل و یکمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌‌دهد.

به گزارش العالم، مرکز شهدا و اسرای «مهجه القدس» در بیانیه‌ای اعلام کرد: عدنان در زندان بیمارستان الرمله در اتاقی زندانی شده که پر از حشرات است.
اخلال در نمازجمعه مسجدالاقصی/ شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
شیخ عدنان روز سه‌شنبه در نامه‌‌ای نوشت که وضع سلامتی‌اش روز به روز وخیم‌تر می‌ شود و با ویلچر حرکت می ‌کند و در اتاقی انفرادی که پر از ساس‌ است، حبس شده است.

به گفته وی، زندانبانان به ویژه در شب به آزار و اذیت وی می‌پردازند و ضمن بازرسی شبانه و کوبیدن به درب‌ها او را آزار می‌دهند و وی هم از گرفتن دارو، ویتامین یا مکمل‌ها خودداری کرده و فقط آب می‌نوشد.

مشارکت 70 هزار نفر در نماز جمعه مسجدالاقصی

آخرین نماز جمعه مسجد الاقصی قبل از ماه مبارک رمضان با حضور گسترده فلسطینیان برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که با وجود محدودیت‌های نظامیان صهیونیست در شهر قدس و ممانعت از ورود شمار زیادی از ساکنان کرانه باختری به این شهر، 70 هزار نفر در نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی شرکت کردند.
اخلال در نمازجمعه مسجدالاقصی/ شهادت 88 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
این در حالی است که اشغالگران اسرائیلی محدودیت‌های شدیدی ایجاد کرده و مانع از حضور هزاران نفر از ساکنان کرانه باختری در قدس به ویژه جوانان برای شرکت در نماز جمعه در مسجدالاقصی شدند.

صهیونیست‌های اشغالگر تصمیم دارند در ماه مبارک رمضان تجاوزات علیه مسجدالاقصی را شدت بخشیده و به طور دسته جمعی به این مسجد تعرض کنند.

در همین حال فلسطینیان خواستار حضور حداکثری در این مسجد به ویژه در ماه رمضان و روزهای پایانی آن برای دفاع از آن در برابر حملات و تعرضات احتمالی صهیونیست‌ها شدند.

انتهای پیام
captcha