آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن خادم‌الحرمین عربستان
کد خبر: 4128734
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن خادم‌الحرمین عربستان

مرحله نهایی مسابقات قرآن و سنت خادم الحرمین، با حضور 105 شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ، تلاوت و تفسیر، روز گذشته در ریاض آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ‌، وزیر امور اسلامی دعوت و ارشاد عربستان  مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات خادم الحرمین الشریفین را افتتاح کرد. این مسابقات در دو بخش دختران و پسران با حضور 105 شرکت‌کننده به همت این وزارتخانه برگزار می‌شود.

 آل الشیخ با ابراز خوشحالی از آغاز مرحله نهایی این مسابقات گفت: در بخش مقدماتی این مسابقات که در 13 منطقه عربستان برگزار شد، شاهد حضور بیش از 3 هزار شرکت‌کننده دختر و پسر بودیم. 

وی افزود: امروز مسابقات نهایی با حضور 105 برگزیده واجد شرایط کشور در مسابقه‌ای زیبا و افتخارآمیز آغاز می‌شود. آل الشیخ افزود که این وزارتخانه از میان اهل علم تعدادی از داوران ممتاز را برای این مسابقات برگزیده است.

وزیر دعوت و ارشاد و امور اسلامی عربستان تصریح کرد: این وزارتخانه تمامی مقدمات لازم برای این مسابقات را تدارک دیده و جوایز مالی ارزشمندی را برای برگزیدگان در 6 بخش این مسابقات در نظر گرفته است که مجموع آن به بیش از 3 میلیون ریال عربستان می‌رسد. 

عبدالله بن عبدالرحمن الشثری، رئیس هیئت داوران بخش پسران و  نماشا بنت عبدالله ریاست کمیته داوران در بخش دختران این مسابقات را بر عهده دارد. روز اول این مسابقات با رقابت 19 شرکت‌کننده زن و مرد در رشته‌های مختلف این مسابقات آغاز شد.

 این مسابقات در ۶ رشته «حفظ کل قرآن با قرائات همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و تجوید و تفسیر واژگان قرآن»، «حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ ۲۰ جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ ۱۰ جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید» و «حفظ ۵ جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید» برگزار می‌شود.

وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان سه میلیون و ۳۶۶ هزار ریال سعودی برای نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقات در نظر گرفته است.  این مسابقات تا 28 شعبان (دوشنبه، 29 اسفند) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha