پایان مسابقات ملی قرآن و سنت ویژه دانش‌آموزان در عربستان
کد خبر: 4141638
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

پایان مسابقات ملی قرآن و سنت ویژه دانش‌آموزان در عربستان

آیین اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات ملی قرآن و سنت نبوی سال 1444 هجری قمری ویژه دانش‌آموزان دیروز، 27 اردیبهشت‌ماه، به همت وزارت آموزش عربستان در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه سعودی «العاجل»، این مراسم با حضور «محمد بن سعود المقبل»، معاون برنامه‌های آموزشی وزارت آموزش‌ عربستان و «احمد بن محمد الزیدی»، مدیرکل آموزش‌ منطقه مکه و شماری از ناظران وزارت آموزش‌، مدیران دفاتر آموزش‌ و نمایندگان ادارات آموزشی شرکت‌کننده در این مسابقات برگزار شد.

محمد بن سعود المقبل، معاون برنامه‌های آموزشی وزارت آموزش‌ عربستان در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه به دانش‌آموزان برتر این رقابت‌ها تبریک گفت.

به گفته وی این مسابقات در چارچوب اهداف این وزارت‌خانه در زمینه توسعه توانایی‌های دانش‌آموزان و تقویت استعدادهای آن‌ها به منظور آماده‌سازی این دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

محمد بن سعود المقبل با اشاره به مشارکت والدین و نقش فعال آنان در آماده‌سازی فرزندان خود برای شرکت در چنین مسابقاتی، از تلاش‌های معلمان زن و مرد و ادارات آموزشی برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات قدردانی کرد.

مسابقات قرآن کریم و سنت نبوی در سال جاری با حضور و رقابت گسترده دانش‌آموزان از سراسر عربستان همراه بود، به‌طوری که تعداد شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف این مسابقات به بیش از 242 دانش‌آموز دختر و پسر رسید، از این میان 100 دانش‌آموز به مرحله نهایی رسیدند.

30 داور در بخش‌های مختلف این مسابقات شامل تلاوت، حفظ قرآن کریم و سنت نبوی، توانمندی شرکت‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار دادند.

وزارت آموزش‌ عربستان مسابقه قرآن و سنت را در سه مرحله اصلی و با هدف تشویق دانش‌آموزان مدارس دولتی، خصوصی و خارجی، مدارس حفظ قرآن کریم، مؤسسات علمی و مدارس عربستان در خارج از کشور و ایجاد انگیزه میان آن‌ها برای حفظ و تلاوت کتاب خدا و درک صحیح از سنت پیامبر (ص) برگزار می‌کند.

یادآوری می‌شود، مسابقات ملی قرآن دانش‌آموزی عربستان از روز دوشنبه، 25 اردیبهشت‌ماه، به میزبانی اداره کل آموزش منطقه مکه مکرمه آغاز شد و دانش‌آموزان مدارس دولتی، خصوصی، آموزش حفظ قرآن، مؤسسات علمی، مدارس آموزش عالی و مدارس سعودی خارج از کشور در این مسابقات حضور داشتند.

این رقابت‌ها در سه بخش حفظ قرآن کریم، تلاوت و حفظ سنت نبوی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha