احیای ۳۵۳ خانه قرآن در پایتخت
کد خبر: 4128845
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد

احیای ۳۵۳ خانه قرآن در پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه جشنواره قرآنی آرمان از احیای ۳۵۳ خانه قرآن و عترت محلات تهران خبر داد.

محمدامین توکلی‌زادهبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه بخش قرآنی جشنواره بین‌المللی آرمان که امروز شنبه ۲۷ اسفند‌ماه، در موزه ملی قرآن کریم برگزار شد با بیان اینکه جشنواره آرمان کار خود را از حسینیه جماران آغاز کرد، گفت: این راهی است که امام سرآغازش بود و مسیری است که ایشان بنیان گذاشت و همچنان ما از برکاتش متنعم هستیم. امروز شهر ما ۴۴ سال این مسیر را طی کرده است و دشمن هم برای خلل وارد کردن به این مسیر کم نگذاشته است.

وی افزود: اخیراً جمهوری اسلامی ایران یک جَنگ جهانی فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی، اجتماعی و سایبری را پشت سر گذاشت. هر چند که تمام نشد، اما از مرحله سخت آن عبور کردیم و عبور از آن هم معجزه انقلاب و آرمان‌های آن بود و الا اگر با هر ملتی، این اقدامات در سطح خیلی کوچک‌تر از آن برخورد و با چنین تجربه‌های روبه‌رو می‌شد، حتما فرو می‌پاشید.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران بنیاد‌هایی دارد که باعث شده است، بتواند این هجمه‌های سنگین را تحمل کند. اگر به انقلاب اسلامی تا تشکیل نظام اسلامی و مراحل پنج‌گانه‌ای که انقلاب باید طی کند تا به تمدن اسلامی برسد داشته باشیم متوجه می‌شویم که تنها بر اساس این بنیاد‌ها و اصول است که ما می‌توانیم به این تمدن دست پیدا کنیم. فراز مهم رسیدن به تمدن اسلامی جامعه‌پردازی است و قطعاً نمونه‌های خوبی از آمیختگی جامعه با کلام الله وجود دارد که ما می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

توکلی‌زاده بیان کرد: ما جوامعی را می‌شناسم که همه چیزشان با قرآن آمیخته است و ما در این حوزه نیاز به تلاش بیشتری داریم تا بتوانیم به افق مورد نظر دست پیدا کنیم. افقی که رهبر معظم انقلاب از رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن تدوین کردند تا آمیخته شدن جامعه و سبک زندگی ما با قرآن از جمله آن است. امروز به اذعان بسیاری از نخبگان و علما ما همچنان این معجزه اسلامی همچنان معجزه می‌کند و نافذترین کلام است اگر از آن بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه در جشنواره آرمان می‌خواهیم قدمی در راستای این معجزه الهی برداریم و در ۳۵۳ محله تهران خانه قرآن و عترت را احیا و فعال کنیم، گفت: همچنین تلاش می‌کنیم تا در ۲۲ منطقه ما ۲۲ مهد قرآن احیا شود و بتوانیم با تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص مساجد تخصصی قرآن فرمودند شهرمان را پای سفره قرآن بیاوریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: فرصت مغتنم بهار قرآن و بهار طبیعت که در نزدیکی آن‌ها قرار داریم و این تقارن مبارک ما را بر آن داشت که افتتاحیه این جشنواره را در این ماه داشته باشیم و در ماه مبارک رمضان شاهد شکوفایی آن باشیم.

توکلی‌زاده، با تاکید بر اینکه از نخبگان قرآنی شهر تهران تقاضا داریم تا در این فعالیت و برنامه‌های قرآنی شهرمان دستگیر ما باشند گفت: امیدوارم بتوانیم این اقدامات را در همه محله‌ها و فرهنگسرا‌ها تسری دهیم و از برکات آن بهره‌مند شده و از نورانیت قرآن کار‌های بزرگی را در راه تحقق جامعه قرآنی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در این مسیر بایستی نخبه‌های قرآنی را شناسایی کنیم و آن‌ها به مدد ما بیایند تا بتوانیم اثر بزرگتری از این فعالیت‌ها را رقم بزنیم. وظیفه ما این است که بدون منت هر آنچه در اختیار داریم در این مسیر به کار ببریم. افق ما این است که بتوانیم از طریق مجمع کلان شهر‌ها این فضا را به همه کلان‌شهر‌های کشور تسری بدهیم و یک فضای قرآنی را در ماه مبارک رمضان امسال، بهتر از سال‌های گذشته ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام
captcha