بخش قرآنی جشنواره آرمان با محوریت سوره حجرات آغاز شد
کد خبر: 4128884
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

بخش قرآنی جشنواره آرمان با محوریت سوره حجرات آغاز شد

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری بخش قرآنی جشنواره آرمان، محرومیت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن در شهر تهران و سایر کلان‌شهر‌ها است، گفت: هدفمان ایجاد یک موج قرآنی در کشور است.

بخش قرآنی جشنواره آرمان با محوریت سوره حجرات آغاز شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه جشنواره قرآنی بین‌المللی آرمان امروز شنبه، ۲۷ اسفند‌ماه، با حضور محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری، مدیر موزه ملی قرآن کریم، مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور و جمعی از چهره‌های قرآنی و فرهنگی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت حسین فردی، قاری بین‌المللی کشور آغاز شد. بعد از آن دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران طی سخنانی گفت: در روایت شریف داریم که اهل قرآن اهل خدایند و خواص درگاه حق هستند. این جشنواره مزین به نام شهید آرمان علی وردی است؛ ان‌شاالله بتوانیم به برکت نور قرآن، و این شهید بزرگوار گردی از مهجوریت قرآن کریم برداریم و ما در طیف افرادی قرار نگیریم که قرآن را مهجور نگه‌داشته‌اند.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری این جشنواره محرومیت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم در شهر تهران، سایر کلان‌شهر‌ها و دیگر کشور‌های بین‌المللی، خصوصا محور مقاومت است، گفت: از امروز در شهر تهران و همزمان با این برنامه، جشنواره رادیویی قرآنی آرمان از رسانه ملی از رادیو قرآن صدای اهل ایمان آغاز خواهد شد و تا پایان ماه مبارک رمضان که بحث آموزش و پویش‌های این جشنواره است، پیش خواهد رفت.


افتتاحیه بخش قرآنی جشنواره بین‌المللی «آرمان»


سیفی افزود: بعد از پایان ماه مبارک وارد مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این جشنواره خواهیم شد و در نهایت به رویداد اختتامیه خواهیم رسید. سوره مبارکه حجرات محور این جشنواره است که در جز ششم و دارای ۱۸ آیه است. هدف ما از انتخاب این سوره این است که مردم عزیزمان و قرآنیان شهرمان هم به حفظ این سوره مبارکه بپردازند و هم به بحث مفاهیم آیات آن در بخش مسابقه مفاهیم و به موضوعات دستوری این سوره بپردازند.

بخش قرآنی جشنواره آرمان با محوریت سوره حجرات آغاز شد

وی با بیان اینکه سوره حجرات پر است از درس‌های اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی که مسیر انسان به تعالی را نشان می‌دهد، گفت: همچنین در بحث قرائت، مسابقه تلاوت‌های کوتاه را با رسانه ملی و دوستانمان در شبکه رادیویی قرآن پیش‌بینی کرده‌ایم که طی آن به تلاوت‌های زیر سه دقیقه خواهیم پرداخت. به دنبال این هستیم که هم فرزندان، نوجوانان و هم بزرگسالان بتوانند زیر سه دقیقه تلاوتی زیبا و استاندارد را در محافل و امکان مختلف شهرمان ارائه دهند.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران تاکید کرد: این جشنواره در بخش‌های حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار می‌شود. همچنین یک پویش هم به موازات این جشنواره برای افراد زیر ۱۰ سال داریم. در مجموع جشنواره قرآنی آرمان در دو بخش داخلی و بین‌الملل در چهار رشته شامل رشته‌های قرائت، تفسیر، حفظ و بخش اجرای صلوات خاصه امام رضا(ع) برگزار می‌شود. بخش قرائت و فراز‌های مربوطه به آن هم از میان قاریان و شاهکار‌های تلاوت قراء مصری و ایرانی انتخاب خواهد شد.

سیفی افزود: هدفمان از برگزاری این جشنواره‌ این است که یک موج قرآنی خوب را در کشور راه‌اندازی کنیم و پس از اتفاقات تلخ و فتنه‌های اخیر و در کنار نورانیت ماه مبارک رمضان شاهد آرامش قلوب مومنین و مردم عزیز باشیم. البته این مستلزم این است که جامعه قرآنی در محافل و مجالس خودشان به تبیین این جشنواره بپردازد. در نمایشگاه قرآن هم غرفه بزرگ جشنواره آرمان میزبان شما خواهد بود.

یادآور می‌شود در پایان این برنامه از پوستر جشنواره قرآنی آرمان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا، این جشنواره قرآنی که به مناسبت گرامیداشت شهید آرمان علی‌وردی به این نام، نامگذاری شده است، در مرحله اول برگزاری خود، با محوریت سوره مبارکه حجرات آغاز شده و در قالب برنامه رادیویی ۵۱ قسمتی از شنبه ۲۷ اسفندماه ساعت ۱۷ به تهیه‌کنندگی فاطمه کاشانی وحید و اسماعیل شامانیان، اجرای کارشناسی مهدی سیفی و کارشناسی مهدی نادی تقدیم شنوندگان خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و شرکت در این مسابقه و جشنواره قرآنی به پایگاه اینترنتی www.armanjashnvareh.com مراجعه کرده یا در پیام‌رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۳۵۹۹۰۱۶۱۶ پیامک دهند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیده معصومه رصوی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۲۳:۵۲
0
0
بسیار عالی
captcha