ساخت دو هزار و 700 مدرسه و مرکز فرهنگی ورزشی
کد خبر: 4128967
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
رئیس سازمان نوسازی مدارس:

ساخت دو هزار و 700 مدرسه و مرکز فرهنگی ورزشی

حمیدرضا خان‌محمدی بیان کرد: امسال با همه مشکلات مالی‌ای که وجود داشت، دو هزار و 700 پروژه مدرسه و مرکز فرهنگی ورزشی در سال 1401 ساخته شده است.

ساخت دو هزار و 700 پروژه در سال 1401حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح اهم اقدامات این سازمان در سال 1401 و برنامه‌ها و اهداف سال آتی گفت:‌ امسال با همه مشکلات مالی که وجود داشت در ماه‌های مهر و بهمن دو پروژه کلان تکمیل و تحویل داده شد که می‌توان به هزار و 600 پروژه در ماه مهر و هزار و 100 پروژه در قالب پنج هزار و 500 کلاس درس در ماه بهمن اشاره کرد. در کل در سال 1401، دو هزار و 700 پروژه مدرسه و مرکز فرهنگی ورزشی ساخته شده است.

وی ادامه داد: اگر در تأمین منابع مشکلاتی نباشد ان‌شاءالله بنا داریم تا ماه مهر 1402 با کمک خیرین، دولت و سازمان برنامه و بودجه، دو هزار مرکز آموزشی دیگر بسازیم. با توجه به ظرفیتی که داریم عملاً سالی 15 هزار کلاس درس می‌سازیم و تحویل می‌دهیم. با توجه به کمک‌هایی که مجلس شورای اسلامی کرده است، بنا داریم تا این تعداد را ارتقا دهیم.

خان‌محمدی در رابطه با بازسازی و بهسازی مدارس گفت: تمامی پروژه‌های سازمان نوسازی مدارس نوساز هستند و پروژه‌های بهسازی و بازسازی را خود مردم در قالب‌های گروه‌های جهادی و خیریه انجام می‌دهند که تعداد این پروژه‌ها قابل شمارش نیست.

موفقیت 85 درصدی در پیشبرد اهداف

وی در پاسخ به اینکه میزان دستیابی به اهدافی که برای سال 1401 برنامه‌ریزی شده چقدر بود، گفت: با توجه به همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که در حوزه تأمین منابع وجود داشت، تقریباً به اهدافمان دست یافتیم و 85 درصد از چیزی که پیش‌بینی می‌شد را عملیاتی کردیم. البته نقطه مطلوب برای زمانی حاصل می‌شود که هیچ مدرسه‌ ناایمنی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha