آزادی شش هزار و 875 زندانی جرائم غیرعمد به کمک خیران
کد خبر: 4129140
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴

آزادی شش هزار و 875 زندانی جرائم غیرعمد به کمک خیران

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: طی 11 ماه نخست سال 1401، شش هزار و 875 زندانی با مبلغ بدهی بیش از 482 میلیارد تومان آزاد شدند و به کانون خانواده بازگشتند.

سیداسدالله جولایی، مؤسس و رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با ایکنا به عملکرد سال گذشته این ستاد اشاره کرد و با بیان اینکه آمار زندانیان آزاد شده ماه اسفند 1401 به تفکیک شهرها در فروردین سال 1402 اعلام می‌شود، گفت: طی 11 ماه نخست سال 1401، شش هزار و 875 زندانی آزاد شدند و به کانون خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: از این تعداد زندانی 37 نفر بدهکار ناشی از تصادفات رانندگی، 55 نفر بابت حوادث فوتی و جرحی ناشی از حوادث کارگاهی، 57 نفر بابت ایجاد صدمات بدنی یا قتل‌شبه عمد یا غیرعمد، 4 هزار و 451 نفر بدهکار مالی، 1534 نفر به علت پرداخت مهریه و 746 نفر به علت نپرداختن نفقه مورد مساعدت قرار گرفتند و آزاد شدند.

جولایی اظهار کرد: کل مبلغ بدهی 482 میلیارد تومان بوده است که بخشی از آن از سوی ستاد دیه و با کمک خیران تأمین شد.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور اظهار کرد: اگر بخواهیم زندانیان بیشتری آزاد شوند نیازمند این هستیم تا کمک بیشتری به ستاد دیه کشور شود و اگر متقابلاً مبلغ کمتری به ستاد دیه کمک شود، تعداد زندانیان کمتری آزاد خواهند شد. با توجه به اینکه نرخ تورم کشور بسیار بالاست، تعداد افراد زیادی به علت جرائم بدهی راهی زندان می‌شوند؛ از خیران درخواست می‌کنیم هرکس بنا به وسع خود و تعهدی که نسبت به جامعه دارد، مبلغی را برای آزادی زندانیان غیر عمد اختصاص دهند تا این قشر از افراد جامعه نیز از بند زندان آزاد شوند.

انتهای پیام
captcha