واکنش سرمربی مراکش به نژادپرستی شهروند اسپانیایی/ اسلام دین مدارا است
کد خبر: 4130305
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

واکنش سرمربی مراکش به نژادپرستی شهروند اسپانیایی/ اسلام دین مدارا است

ولید الرکراکی، سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش در واکنش به مطالب منتشرشده توسط کارگر یک هتل اسپانیایی در فضای مجازی علیه بازیکنان این تیم گفت که نژادپرستی را قبول ندارد و اسلام دین مدارا است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، اظهارات الرکراکی در نشست مطبوعاتی که شامگاه دوشنبه، 7 فروردین‌ماه، در آستانه دیدار تیم ملی مراکش با پرو برگزار شد، بیان گردید.

وی گفت: «ما می‌دانیم که آن فرد، جوان بیست و چند ساله‌ای است و کاری را که انجام داده قبول نداریم، زیرا کاری که او انجام داده کار خوبی نیست، اما ما مسلمانیم و دوست داریم تصویر خوبی از اسلام که دعوت‌کننده به تسامح و مدارا است، ارائه دهیم».

الرکراکی اضافه کرد: «این شخص هنوز جوان است و اشتباه کرد و ما شکایت کردیم. این ماه رمضان است و مراکشی‌ها و مسلمانان دعوت به مدارا می‌کنند».

وی با بیان این که نژادپرستی این کارگر را قبول ندارد، اظهار کرد: «او ممکن است هرگز به خارج از کشورش سفر نکرده باشد و فرهنگ عرب‌ها یا مسلمانان را نشناسد».

پلیس اسپانیا یکی از کارگران هتل «یوروستارز» مادرید که تیم ملی مراکش در آن اقامت داشت را بازداشت کرد، زیرا وی در شبکه‌های اجتماعی درباره تیم ملی فوتبال مراکش، متن نژادپرستانه و توهین‌آمیزی منتشر کرده بود.

سخنگوی پلیس مادرید نوشت: «شهروند اسپانیایی 27 ساله در نیمه شب در هتل بازداشت شد. او با اتهامات احتمالی درباره ارتکاب جرایم نفرت‌پراکنی مواجه است».

 وی بدون ارائه جزئیات بیشتر نوشت: «بعد از شکایت مدیر هتل درباره متن‌های این فرد در فضای مجازی، پلیس یک تیم به هتل ارسال کرد».

این جوان 27 ساله، عکس و متنی از حضور اعضای تیم ملی مراکش در سالن غذاخوری هتل (هنگام خوردن سحری) منتشر کرد. گفته می‌شود این متن محتوای نژادپرستی و توهین‌آمیز داشت.

رسانه‌های اسپانیایی گفتند این کارگر 27 ساله هتل بعد از بروز اعتراضات، این عکس و متن را از صفحه خود در اینستاگرام حذف و عذرخواهی کرد.

انتشار این عکس و متن به رسانه‌های مراکشی هم کشید و باعث ایجاد خشم زیادی در این کشور شد.

انتهای پیام
captcha