برگزاری دوره آموزشی فلسفه اسلام بصورت آنلاین در ماه رمضان
کد خبر: 4130579
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

برگزاری دوره آموزشی فلسفه اسلام بصورت آنلاین در ماه رمضان

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی از برگزاری دوره آموزش آنلاین فلسفه اسلام برای علاقه‌مندان در داخل و خارج این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا، سید عبدالله حسینی در کانال اختصاصی خود اعلام کرد که کلاس‌های فلسفه اسلامی با حضور هزاران نفر از ایران و جهان در پلتفرم‌های موجود برگزار می‌شود.

وی افزود: در این سلسله درسهای اسلام استدلالی تقریبا به تمامی سوال‌های کلامی مربوط به اصول عقاید پاسخ های عقلی داده می‌شود.

حسینی تصریح کرد: ورود افراد متعصب، احساس محور وجزم اندیش در این فضا غیر سازنده و حضور اصحاب خرد و اندیشه و بخصوص جوانان پرسشگر در این فضای معطر معنوی شایسته و بایسته است.

وی در عین حال گفت که هیچ محدودیتی از نظر دین و مذهب و طرز فکر و جنسیت و ملیت اعضا و جود ندارد. و به تمام سوالات شرکت کنندگان بعد از هر کلاس پاسخ مستدل و منطقی داده خواهد شد.

حسینی در ادامه عناوین برخی موضوعات مطرح در کلاس‌ها را به شرح زیر برشمرد:

۱. پروسه تفکر سیستماتیک.۲. دلایل عقلی نیاز به دین . ۳معیار های عقلی یک دین درست.۴. ریشه های مذهب. ۵. جهان بینی اسلامی.۶. روشهای شناخت دینی. ۷. دلایل عقلی وجود خدا۸. دلایل عقلی یگانگی خدا.۹. دلایل عقلی عدل الهی.۱۰. تعریف عدل الهی ۱۱. اختلاف اشاعره و معتزله در عدل الهی.۱۲. آیا انسان مجبور است یا مختار‌.۱۳. عدل و قضا و قدر الهی.۱۴. عدل الهی و وجود شرور۱۵. عدل الهی و تولد اطفال ناقص. ۱۶. عدل الهی و حوادث طبیعی از قبیل زلزله و سیل و امراض۱۷. عدل الهی و وجود مشکلات بشری. تبعیض فقر. ظلم‌، بیکاری۱۸. علم الهی و اختیار انسان.۱۹. عدل الهی و عذاب های ابدی ۲۰. دلایل علمی پیامبری۲۱.ویژه گی های عقلی یک پیامبر. ۲۲. اهمیت عقل به عنوان‌پیامبر درونی۲۳.خاتمیت پیامبر۲۴. دلایل علمی معجزه.۲۵. معجزه پیامبر اسلام.۲۶. دلایل عقلی عصمت پیامبران.۲۷. دلایل عقلی امامت. ۲۸. فلسفه عقلی انتظار.۲۹. دلایل عقلی معاد. ۳۰. امکان معاد. ۳۱. واقعیت بهشت و جهنم.۳۲. شرایط زندگی در قیامت. ۳۳. نخستین سوال در قیامت. ۳۴. مسئله روح. ۳۵. ارزشهای واقعی در اسلام۳۶. فلسفه خلقت.

وی از علاقه‌مندان خواست برای عضویت در گروه‌های فلسفه اسلام در پلتفورم دلخواهشان از طریق لینک زیر اقدام کنند.

https://yek.link/falsafe_eslam

 

انتهای پیام
captcha