احیای آداب ماه رمضان در پاکستان به رغم شرایط دشوار اقتصادی
کد خبر: 4130767
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

احیای آداب ماه رمضان در پاکستان به رغم شرایط دشوار اقتصادی

پاکستانی‌ها در اوج شرایط دشوار اقتصادی، مانند بسیاری دیگر از کشورها، با گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان، می‌کوشند تا تمام آداب و رسوم ماه خدا را زنده نگه دارند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، در بازار معروف راولپندی، ده‌ها داوطلب اقدام به تهیه و ارائه وعده‌های افطار دسته‌جمعی رایگان به روزه‌داران، به‌ویژه فقرا و عابران می‌کنند.

«محمد ذوالفقار نذیر» یکی از داوطلبان گفت: زمانی که برای ماه رمضان امسال مقدمات را فراهم می‌کردیم، متوجه شدیم که قیمت‌ها بسیار بالا است، هدف ما این است که به حدود 700 نفر افطار دهیم، اما روز به روز باید مقدار وعده‌های غذایی خود را افزایش دهیم.

بحران اقتصادی خفقان‌آور قدرت خرید مردم را کاهش داده و دولت پاکستان با ارائه بسته‌های کمکی به خانواده‌های فقیر و کاهش قیمت‌ها، تلاش کرد تا از بار مشکلات مردم در این ماه پر برکت بکاهد.

مسلمانان پاکستانی که تعداد آنها از 170 میلیون فراتر می‌رود، علیرغم شرایط سخت، تمایل دارند با تهیه غذاها و شیرینی‌های محلی ساده که باید سر سفره افطار باشد، ماه رمضان ویژه‌ای داشته باشند.

بیشتر مساجد پاکستان مشتاق به ختم قرآن بیش از یک بار در طول ماه مبارک هستند و روحانیون تمایل دارند کودکان خردسال آیات و سوره های قرآن را در مساجد حفظ کنند.

آخرین جمعه ماه رمضان در پاکستان، را «جمعه وداع» می‌نامند، پاکستانی‌ها در آخرین جمعه ماه مبارک در بزرگترین مساجد نماز می‌خوانند و تا سحر دعا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha