مرگ 11 نفر در پاکستان بر اثر ازدحام در محل توزیع کمک‌های غذایی
کد خبر: 4130846
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

مرگ 11 نفر در پاکستان بر اثر ازدحام در محل توزیع کمک‌های غذایی

پلیس پاکستان از مرگ حداقل 11 نفر در شهر کراچی بر اثر ازدحام در محل توزیع کمک‌های غذایی به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پلیس پاکستان اعلام کرده است که دست کم 11 نفر در شهر کراچی در جنوب این کشور روز جمعه در ازدحام جمعیت به سمت کارخانه‌ای که در آن کمک‌های غذایی به مناسبت ماه رمضان توزیع می‌شود، جان باختند.

فدا جنواری، یکی از مقامات پلیس در شهرک بالدیا واقع در غرب کراچی، به خبرگزاری فرانسه گفت که ازدحام جمعیت زمانی رخ داد که زنان نیازمند و فرزندانشان به کارخانه‌ای در محله که در حال توزیع کمک‌های غذایی بود، هجوم آوردند.

فاطمه نور، 22 ساله که خواهرش در ازدحام جمعیت کشته شد، گفت: وقتی در اصلی باز شد، همه برای ورود به کارخانه هجوم آوردند.

یک مقام در اداره محلی گفت که بین 600 تا 700 نفر تلاش داشتند تا از درب یک مجتمع صنعتی کوچک گذشته و وارد مجتمع شوند.

محمد فروخ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز تصریح کرده است: اجساد 6 زن و 3 کودک به بیمارستان دولتی شهید العباسی منتقل شدند.

یکی از مقامات انجمن «نجات» ویژه عملیات امدادی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که دو جسد دیگر هم به بیمارستان دیگری منتقل شدند.

سمیه سید طارق که در یکی از بیمارستان‌های پلیس پاکستان جراح است، شامگاه جمعه تأیید کرد: تعداد کشته‌شدگان به 11 نفر رسیده است.

جنواری افزود که 3 تن از کارمندان این شرکت به دلیل عدم اطلاع قبلی پلیس از روند توزیع که منجر به از دست دادن کنترل جمعیت شد، دستگیر شدند.

هفته گذشته در اولین روز ماه مبارک رمضان نیز در ازدحامی که در محل توزیع آرد در شمال غرب پاکستان روی داد، یک نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

پاکستان چندین ماه است که شاهد یک بحران اقتصادی شدید بوده است، به طوری که قیمت مواد غذایی اساسی افزایش زیادی یافته و تورم نیز به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

این وضعیت ناشی بحران انرژی جهانی در پی جنگ در اوکراین و همچنین سیل سال گذشته در پاکستان است که یک سوم این کشور را تحت تأثیر قرار داد.

انتهای پیام
captcha