حرف اصلی اسلام در حوزه اقتصاد، عدالت است
کد خبر: 4132100
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
نماینده ولی فقیه در همدان:

حرف اصلی اسلام در حوزه اقتصاد، عدالت است

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی گفت: اسلام در حوزه اقتصاد حرفش عدالت اقتصادی است و اسلام با فساد اقتصادی مخالف است و در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان، امروز، 18 فروردین‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: به نحوی خدا را بندگی کن که گویی خدا تو را می‌بیند و همه کارهای ما را خدا می‌بیند، عالم عالم حضور است و عالم غیبت نیست.

وی بیان کرد: از مواردی که زندگی ما را معنا می‌بخشد این است که از خود مراقبت کنیم که خدواند می‌بیند و اگر به این باور برسیم آن موقع در محضر خدا گناه نمی‌کنیم. در برابر خدا منیتی وجود ندارد و ما موجودی ضعیف هستیم و اگر درک حضور خدا را داشته باشيم برنامه زندگی ما با خدا تنظیم می‌شود و وقتی زندگی انسان هدفدار شود همه چیز بر پایه زندگی خدایی پیش می‌رود.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان گفت: همه در قبال خدا و مردم باید پاسخگو باشیم و قوانين را رعايت کنیم. مردم در سال 58 به جمهوری اسلامی رأی دادند تا مسئولان کنار مردم باشند و قوانین الهی را رعایت کنند و احکام اسلامی در جامعه رعایت شود و از احکام شریعت تخلف نشود.

وی افزود: رأی به جمهوری اسلامی، رأی به اسلام بود و یکی از مسائلی که باید رعایت شود اجرای آموزه‌های دینی در اقتصاد است که باید عدالت اقتصادی باشد نه اینکه برخی به ثروت برسند و بقیه فقیر شوند. اسلام در حوزه اقتصاد حرفش عدالت اقتصادی است و اسلام با فساد اقتصادی مخالف است و در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

خطیب نماز جمعه همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد گفت: ایشان تأکید کردند که به جد و بدون تعارف با فساد اقتصادی مبارزه کنید و امروز در بخشی از کشور و لایه‌های مدیران دولتی این فساد وجود دارد که باید با آن مبارزه شود. یکی از تأکیدات رهبری مردمی‌سازی اقتصادی است که مردمی‌سازی اقتصادی به عدالت اقتصادی کمک می‌کند. این نیازمند جدی با مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون هیچ اغماضی است.

نماینده ولی فقیه در همدان اضافه کرد: جامعه اسلامی نباید به نحوی باشد که عده‌ای قارون‌وار زندگی کنند و عده‌ای در تأمین زندگی روزمره خودشان با مشکل روبرو باشند، نباید در جامعه به نحوی باشد که مردم زندگی روزمره خود را با گرفتن وام بگذرانند، گرفتن وام در اسلام مکروه است.

وی با بیان اینکه عملکرد اشتباه برخی مسئولان را نباید به اسم اسلام بنویسیم، اظهار کرد: اسلام همان است که امروز رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به آن تأکید دارند مردمی‌سازی اقتصاد یعنی حمایت از جامعه کارگری به معنای واقعی کلمه، نه اینکه هر سال مقداری به حقوق آنهاضافه شود بازهم از تورم عقب‌تر باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: عملکرد دولت در مباحث زیر ساختی قابل تقدیر است،‌ اما در کنار آن باید به معیشت روزمره مردم نیز توجه شود.

وی به بیانیه وزارت کشور در مورد حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: این بیانیه قابل تقدیر است اما مهم‌تر از صدور بیانیه، نظارت بر اجرای آن در میدان عمل است؛ امروز در عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم. حجاب، مبتنی بر کرامت انسان و منطبق بر فطرت بشر است متأسفانه در عرصه تربیتی میدان را به دشمن واگذار کرده‌ایم و دشمن نیز در این فضا به دنبال تغییر ارزش‌هاست.

شعبانب بیان کرد: متأسفانه گاهی از موارد فرهنگ مظلوم واقع شده و حمایت‌ها و بودجه‌های فرهنگی در برخی از موارد قطع می‌شود اکثریت جامعه به حجاب معتقد است و این نشانه اصالت جامعه است برای جلوگیری از برخی تنش‌ها، باید به قانون عمل کنیم.

امام جمعه همدان تأکید کرد: متولیان باید بدانند اگر وضع اقتصادی را کنترل نکنند در عرصه‌های دیگر با مشکلاتی روبرو می‌شویم حجاب برای آن است که جامعه بستر انحرافات جنسی نشود و لذا عده‌ای که شعار آزادی می‌دهند، این شعار تجسم شهوت‌پرستی آنهاست. بیان حجاب توسط اسلام، تاکیدی بر حفط کرامت بانوان است.

وی با تأکید بر اینکه در مراسم‌ شب‌های قدر، متولیان، برای تقویت باورهای دینی جامعه برنامه ریزی کنند اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونسیتی را محکوم می‌کنیم و ان‌شاءالله در هفته آینده و در روز قدس به میدان خواهیم آمد.

انتهای پیام
captcha