پنجاه و یکمین کلیپ قرآنی نیجریه؛ مزین به اسماء الحسنی
کد خبر: 4134341
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

پنجاه و یکمین کلیپ قرآنی نیجریه؛ مزین به اسماء الحسنی

پنجاه و یکمین کلیپ «پنجشنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» با اشاره به شش نام از نام‌های الهی(اسماء الحسنی) از سوی رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه منتشر شد.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه به منظور معرفی و شناساندن تعالیم اصیل قرآن کریم و قرائت صحیح کلام الهی و تفسیر و برداشت درست و یکسان از آن توسط ملت‌های سراسر جهان به‌ویژه جامعه مخاطب، هر پنجشنبه مجموعه کلیپ‌های قرآنی با عنوان «پنجشنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» در فضای مجازی و صفحات اجتماعی خود و سایر شبکه‌های مرتبط با این نمایندگی، منتشر می‌کند.

در پنجاه و یکمین مجموعه از این کلیپ‌ها، آیه 25 تا 28 سوره لقمان قرائت و به زبان انگلیسی تفسیر شده است و در پایان هر مرحله از قرائت، به صورت خلاصه به نکات کلیدی و موضوعات اصلی آیات قرائت شده با عنوان «آنچه از این آیات می‌آموزیم» اشاره می‌شود و مدت این کلیپ 10 دقیقه است.

در این آیات شش وصف از اوصاف پروردگار بیان شده است که شامل شش اسم از اسماء الحسنی یعنی غنی، حمید، عزیز، حکیم، سمیع و بصیر است.

متن و ترجمه آیات مورد تفسیر در این کلیپ بدین شرح است:

وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ: و اگر از آنها بپرسى چه كسى آسمانها و زمين را آفريده است مسلما خواهند گفت‏ خدا، بگو ستايش از آن خداست ولى بيشترشان نمى‏ دانند.

لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ: آنچه در آسمانها و زمين است از آن خداست در حقيقت ‏خدا همان بى ‏نياز ستوده[صفات] است.

وَلَوْ أَنَّمَا فِي الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلَامٌ وَالْبَحْرُ يَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَا نَفِدَتْ كَلِمَاتُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ: و اگر آن چه درخت در زمين است قلم باشد و دريا را هفت درياى ديگر به يارى آيد سخنان خدا پايان نپذيرد قطعا خداست كه شكست‏ ناپذير حكيم است.

مَا خَلْقُكُمْ وَلَا بَعْثُكُمْ إِلَّا كَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِير: آفرينش و برانگيختن شما [در نزد ما] جز مانند [آفرينش] يك تن نيست كه خدا شنواى بيناست.

انتهای پیام
captcha