وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4134595
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
با آمار جدید گزارش شد؛

وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

مؤسسات مرتبط با اسرای فلسطینی گزارشی آماری از تعداد اسرای در بند رژیم صهیونیستی به تفکیک جنسیت و مدت اسارت آنها منتشر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نهادهای اسرای فلسطینی در آستانه روز اسیر که مصادف با فردا دوشنبه، هفدهم آوریل است، در گزارشی اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی قریب به چهار هزار و 900 اسیر فلسطینی را در بند خود دارند که از این بین، 31 نفر زن و 160 نفر هم دختر و پسر بچه زیر 18 سال هستند.

این مؤسسات که شامل کمیته امور اسرا، باشگاه اسیر فلسطینی، مؤسسه رسیدگی به اسرا و حقوق بشر الضمیر و مرکز وادی حلوه است، در گزارش خود تأکید کردند که بیش از یک هزار نفر از این اسرا در بازداشت اداری به سر می‌برند، یعنی بدون هیچ تفهیم اتهامی بازداشت شده‌اند که شش نفر آنها کودک و دو نفر زن هستند.

بر اساس این گزارش، مسئولین رژیم اشغالگر همچنین ابزارهای سرکوبگری و تخلفات خود علیه اسرای فلسطینی را شدت بخشیده‌اند تا مانع هر گونه رفتار مبارزاتی آنها از داخل زندان برای دفاع از حقوق اسرا شوند.

در این گزارش آمده است: هنوز 23 اسیر مربوط به دوران قبل از امضای توافق اسلو در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و 11 اسیر هم از آزادگان جریان مبادله اسرا  در سال 2011 هستند که رژیم صهیونیستی آنها را دوباره در سال 2014 بازداشت کرده و از جمله آنها نائل البرغوثی است.

نهادهای اسرای فلسطینی گفتند که قریب به 400 نفر از اسرای فلسطینی بیش از 20 سال است که در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند و ده‌ها نفر هم از آزادگانی هستند که در سال 2014 مجدداً بازداشت شدند، در حالی که در دو نوبت اسارت خود مجموعاً بیش از 20 سال بازداشت بوده‌اند.

از بین قریب به پنج هزار اسیر فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی 554 اسیر به حبس ابد محکوم شدند که بیش‌ترین حکم مربوط به عبدالله البرغوثی است که به 67 بار حبس ابد محکوم شده است.

از سال 1967 میلادی تاکنون 236 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند و این علاوه بر صدها اسیر دیگری است که پس از آزادی از چنگ این رژیم به دلایل بیماری‌هایی که در دوره اسارتشان مداوایی برای آن انجام نشده بود، جان باختند.

رژیم صهیونیستی همچنین پیکرهای 12 اسیر شهید فلسطینی را نزد خود توقیف کرده است و بیش از 700 اسیر فلسطینی نیز در در زندان های رژیم صهیونیستی با بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند که این رژیم با اهمال پزشکی و مخالفت با آزادی آنها موجب وخامت حالشان شده است و از این بین 24 اسیر به بیماری سرطان و صعب العلاج مبتلا هستند.

این نهادهای فلسطینی تاکید کردند: از ابتدای سال جاری میلادی رژیم صهیونیستی 2 هزار و 300 فلسطینی را بازداشت کرده که بیش از 350 نفر آنها کودک و غالباً هم از اهالی قدس بودند و تعداد زنان و دخترانی را هم که در این مدت بازداشت کرده است به 40 نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha