عملیات استشهادی در فلسطین و یورش نظامیان صهیونیست به مسجد شیخ جراح قدس + فیلم
کد خبر: 4134985
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

عملیات استشهادی در فلسطین و یورش نظامیان صهیونیست به مسجد شیخ جراح قدس + فیلم

منابع خبری از عملیات استشهادی در قدس خبر دادند. در همین حال نظامیان صهیونیست در جستجوی عامل تیراندازی قدس با هتک حرمت مسجد محله شیخ جراح آنجا را به هم ریختند.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، منابع عبری زبان صبح امروز سه‌شنبه، 29 فروردین اعلام کردند که دو شهرک‌نشین صهیونیست در عملیات تیراندازی در محله شیخ جراح در مرکز شهر قدس زخمی شدند و عامل تیراندازی از محل حادثه فرار کرده است.

این منابع گفتند که نظامیان اشغالگر از شهرک‌نشینان در محله شیخ جراح خواسته‌اند در خانه‌های خود را محکم ببندند و از خانه‌هایشان خارج نشوند.

به گفته این منابع نظامیان اشغالگر در تعقیب گسترده عامل این عملیات هستند. هواپیماهای رژیم صهیونیستی نیز برای جستجو وارد عمل شده‌اند.

به دنبال این عملیات استشهادی، نظامیان اشغالگر با حمله به داخل یکی از مساجد محله شیخ جراح با هتک حرمت این مکان و به هم ریختن اسباب و وسایل موجود در مسجد در جستجوی عامل این عملیات بود که دست خالی برگشتند.

منابع عبری تصاویر از سلاحی را که عملیات تیراندازی در قدس اشغالی با آن انجام و به جراحت دو صهیونیست از حریدی‌ها منجر شده بود منتشر کرد.

شیخ جراح محله‌ای در شرق بیت‌المقدس است که از لحاظ اداری تابع استان قدس است که در سال 1956 خانواده‌های آواره از جنگ 1948 فلسطین در آنجا ساکن شدند.

در آوریل 2021 دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخلیه خیلی از خانه‌های این محله توسط فلسطینیان و تحویل آن به شهرک‌نشینان صهیونیست را صادر کرد.(حدود 200 واحد مسکونی  طی سال‌ها توسط رژیم صهیونیستی در این محله ایجاد شده است).

به دنبال حکم دادگاه رژیم صهیونیستی درگیری‌های شدیدی میان شهرک‌نشینان صهیونیست با ساکنان محله شیخ جراح رخ داد که ده‌ها زخمی و اسیر از بین فلسطینی‌ها بر جای گذاشت.

در آن زمان طرف‌های بین‌المللی نیز از رژیم صهیونیستی خواستند دست از تعرض به حقوق فلسطینیان در الشیخ جراح قدس بردارد.

انتهای پیام
captcha