تأکید جنبش جهاد اسلامی و حماس بر اولویت مسئله اسرا
کد خبر: 4134766
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

تأکید جنبش جهاد اسلامی و حماس بر اولویت مسئله اسرا

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که مسئله اسرا همچنان در رأس اولویت‌های این جنبش قرار دارد، از سویی حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای بر ملی بودی این مسئله تأکید و از بذل تمام کوشش و تلاش خود برای حل این مسئله ملی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی امروز دوشنبه، 28 فروردین در بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر فلسطینی تأکید کرد که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مسئله‌ای مهم در تاریخ ملت فلسطین بوده و در خط مقدم رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارند و آزادی آنان از زندان مسئولیتی است که تمامی گروه‌های مقاومت در آن مشارکت دارند و آن را در رأس اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: روز اسیر فلسطینی امسال در شرایطی فرارسیده که اسرای قهرمان فلسطین ثبات و پایداری قهرمانانه‌ای در مقابله با سیاست‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی از خود نشان دادند و به رغم رنج و دردهای بسیار اسرا، آن‌ها توانستند در برابر ایتمار بن گویر، وزیر تندرو اسرائیلی ایستاده و قوانین و تدابیر او را نقش بر آب کنند.

این بیانیه می‌افزاید: نبرد اعتصاب غذا که اسیر شیخ خضر عدنان علیه سازمان زندان‌های صهیونیستی وارد آن شده، بیانگر روحیه مبارزه‌طلبی، اصرار و تسلیم‌ناپذیری در برابر رژیم اشغالگری است که دست به جنایت و سرکوبگری می‌زند و به دنبال ساکت کردن صدای مقاومت است.

جنبش جهاد اسلامی ضمن اعلام همبستگی با شیخ خضر عدنان، عموم ملت فلسطین، امت و آزادگان را به بسیج همه توانمندی‌های سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و انسانی برای حمایت بیشتر از اسرا و مشارکت گسترده در برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با اسرا در تمامی محافل و مناسبات فراخواند.

این جنبش بار دیگر با ملت فلسطین و اسرای قهرمان عهد بست راه مبارزه و مقاومت را تا آزادسازی کامل سرزمین فلسطین و آزادی اسرا و بازگشت تمامی آوارگان به شهر و دیار خود ادامه دهد.

از سویی جنبش حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: توده‌های مردم فلسطین در این روز، 17 آوریل هر سال، با همبستگی و سربلندی کامل، مقام اسیران خود را گرامی می‌دارند که در بند رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند. این اسیران که بخشی جدایی‌ناپذیر از انسجام ملت ما و آرمان ملی آنها بوده و ما با یادآوری رنج‌های مستمر آنان که از تروریسم و ​​وحشیگری صهیونیست‌ها متحمل شده‌اند، وفاداری خود را با آنها اعلام و عهد خود برای رهایی این اسیران از زندان‌های صهیونیست‌ها را تجدید می‌کنیم.

در ادامه بیانیه تأکید شده است: مسئله آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یک مسئله ملی است و از اولویت‌های نهضت بوده و خواهد بود و ما از هیچ کوشش و وسیله‌ای برای رهایی آنان از زندان‌های صهیونیست‌ها کوتاهی نخواهیم کرد.

این جنبش هشدار داد که رژیم صهیونیستی را مسئله کامل جان و امنیت زندانیان فلسطینی به ویژه زندانیان بیمار، زنان و کودکان می‌داند و از تمام گروه‌های فلسطینی خواست تا در زمینه حمایت از زندانیان متحد شوند.

انتهای پیام
captcha