شهردار مینیاپولیس مصوبه پخش اذان را امضا کرد + فیلم
کد خبر: 4134981
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

شهردار مینیاپولیس مصوبه پخش اذان را امضا کرد + فیلم

پس از امضای شهردار، مینیاپولیس اولین شهر بزرگ در ایالات متحده شد که اجازه پخش اذان را به طور کامل صادر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از CBS، این مصوبه روز دوشنبه، 28 فروردین پس از امضای جیکوب فری،‌ شهردار مینیاپولیس اجرایی شد.

مصوبه پخش اذان هفته گذشته با رأی مثبت همه اعضای شورای شهر تصویب شده بود و برای اجرایی شدن به امضای شهردار نیاز داشت. سه عضو از سیزده عضو شورای شهر مینیاپولیس مسلمان هستند.

فری در مراسم امضای این مصوبه در مسجد دارالحجره گفت: مینیاپولیس مفتخر است که خانه جمعیت مسلمان در حال شکوفایی است و این فرمان نه تنها از ساکنان این شهر حمایت می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که ما شهری متشکل از همه ادیان هستیم. ما شهری هستیم که در آن واقعاً همه از دیگران استقبال می‌کنند.

این مصوبه توسط عایشه چغتای، عضو شورا، یکی از سه نماینده مسلمان شورای 13 عضوی، تهیه و براساس آن معافیت از تخلفات صوتی مربوط به صداهای مرتبط با مناسک دینی، اصلاح و پخش اذان صبح و عصر که قبلاً ممنوع بود، مجاز شد.

گیلانی حسین، مدیر اجرایی CAIR در مینیاپولیس گفت: تصویب این طرح یک پیام بسیار ساده است، برای به اشتراک گذاشتن عظمت خداوند و دعوت مردم به رستگاری. ما آمریکا را بر اساس اصل اساسی آزادی شعائر دینی بنا کردیم و بنابراین امروز در واقع، این یک پیروزی برای قانون اساسی ما است، زیرا قانون اساسی برای همه آمریکایی‌ها است، نه فقط برخی از آمریکایی‌ها.

رهبران جامعه مسلمانان می‌گویند که در حال حاضر فقط چند مسجد شهر اذان پخش می‌کنند، اما با این مصوبه تعداد بیشتری از آنها پخش اذان را شروع کنند.

انتهای پیام
captcha