پخش اذان پنجگانه از مساجد مینیاپولیس به رأی گذاشته می‌شود
کد خبر: 4132565
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

پخش اذان پنجگانه از مساجد مینیاپولیس به رأی گذاشته می‌شود

شورای شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا قرار است هفته آینده در مورد پیشنهاد افزایش دفعات پخش اذان از سه یا چهار بار در روز به پنج مرتبه در روز رأی‌گیری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Star Tribune، براساس پیشنهادی که به شورای شهر مینیاپولیس ارائه شده است مساجد این شهر می‌توانند بر اساس یک قانون پیشنهادی که به اتفاق آرا در 29 مارس (9 فروردین) توسط کمیته ایمنی و بهداشت عمومی شورای شهر تصویب شد؛ اذان را پنج مرتبه در روز پخش کنند.

این پیشنهاد تعداد دفعاتی را که یک مسجد می‌تواند اذان پخش کند از سه یا چهار بار به پنج  مرتبه افزایش می‌دهد، به این معنی که اذان صبح و عشاء دیگر مستثنی نمی‌شود.

این مصوبه را شورای شهر و جیکوب فری (Jacob Frey)، شهردار شهر مینیاپولیس باید قبل از اجرایی شدن تصویب کنند. این رأی‌گیری ممکن است اواخر این هفته اتفاق بیفتد.

عایشه چغتای، عضو شورا، که نماینده بخش 10 مینیاپولیس است، با همکاری جمال عثمان، عضو شورای بخش 6 و جرمیا الیسون، عضو بخش 5، این طرح را نوشته شده است. این سه نفر گروه مسلمانان شورا را تشکیل می‌دهند.

چغتای پس از جلسه استماع هفته قبل گفت: برای همه مردم در مینیاپولیس و جوامع ما واقعاً مهم است که آزادی عقیدتی را تا حدی که قوانین ایالتی، محلی و فدرال اجازه می‌دهد، تجربه و اجرا کنند.

گروه‌های مسلمان و یهودی نیز در این جلسه حضور و پلاکاردهایی با شعارهایی در مورد آزادی عقیدتی به همراه داشتند.

به گفته جیلانی حسین، مدیر اجرایی بخش مینه‌سوتا شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی، اگرچه این اذان مسلمانان است، اما مبارزه برای آزادی فعالیت‌های دینی باید توسط همه انجام شود، زیرا تهدید علیه یک دین، مذهب یا یک نژاد، تهدیدی علیه همه است.

این تصمیم یک هفته پس از ماه رمضان گرفته شد. رمضان امسال هم با عید فصح (روز مقدس یهودیان) و هم با عید پاک (روز مقدس مسیحیان) تلاقی می‌کند.

بهار گذشته، مینیاپولیس به یکی از معدود شهرهای ایالات متحده تبدیل شد که اجازه پخش اذان را در طول سال و نه فقط در ماه رمضان می‌داد، هرچند که پخش اذان فقط سه یا چهار بار در روز مجاز بود.

اگرچه تمام مساجد در مینیاپولیس مجاز به پخش اذان هستند، اما تنها دو مسجد دارالهجره و مسجد النور در شمال مینیاپولیس از این حق خود استفاده کرده‌اند.

مصوبه پخش کامل اذان قرار است پنجشنبه، 24 فروردین در شورای شهر به رأی گذاشته شود.

انتهای پیام
captcha