تولید تازه‌ترین نسخه نرم‌افزاری آثار آیت‌الله مکارم شیرازی
کد خبر: 4135001
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

تولید تازه‌ترین نسخه نرم‌افزاری آثار آیت‌الله مکارم شیرازی

تازه‌ترین نسخه نرم‌افزاری آثار آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به همت مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور تولید شد.

تولید تازه‌ترین نسخه نرم‌افزاری آثار آیت‌الله مکارم شیرازیبه گزارش ایکنا؛ تازه‌ترین نسخه مجموعه نرم‌افزار آثار آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به همت مرکز نور و سفارش مؤسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تهیه و تولید شده است.

در این نرم‌افزار متن ۱۹۴ عنوان کتاب در قالب ۳۶۴ جلد از آثار معظمٌ‌له نمایش داده می‌شود. این آثار به زبان فارسی و عربی بوده و مشتمل بر موضوعاتی همچون تفسیر قرآن، زندگانی و سیره معصومان(ع)، فقه، اصول، تاریخ، کلام و عقاید، فلسفه، اخلاق، دعا و زیارت، احکام، فلسفه احکام، شرح نهج‌البلاغه است.

کتاب‌هایی مانند تفسیر نمونه ۲۸ جلدی، دوره ۱۵ و ۲۰ جلدی پیام امام امیرالمؤمنین(ع)، در جستجوی خدا، آیات ولایت در قرآن، اخلاق اسلامی در نهج‌البلاغه، اهداف قیام حسینی، پنجاه درس اصول عقاید برای نوجوانان، شیوه همسری در خانواده، الأخلاق فى القرآن، الزهراء(س) سیدة نساء العالمین، القواعد الفقهیه، الأنوار الأصول و المعاد و الآخرة در این نرم‌افزار گنجانده شده است.

متن قرآن کریم نیز با قابلیت جست‌وجو در آیات، به همراه ترجمه آمده و کتاب‌شناسی و گزارش اجمالی درباره محتوای منابع و شرح حال نویسندگان کتاب‌ها نیز از بخش‌های دیگر این نرم‌افزار است.

از عمده‌ترین امکانات و قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به بهره‌مندی از موتور جست‌وجوی پیشرفته نور، با قابلیت‌های اولویت‌دهی پیشرفته به پاسخ‌ها، امکان پالایش نتایج جست‌وجو بر اساس کتاب، پدیدآور و زبان، انعطاف در برابر پیشوند و پسوند کلمات، امکان محدود کردن جست‌وجو به آیات، روایات و اشعار موجود در متون، امکان ایجاد میز پژوهشی و ثبت پژوهش‌های کاربر، ارتباط واژگان متن با چند دوره لغت‌نامه به همراه قابلیت جست‌وجو و دسته‌بندی مبتنی بر ریشه، دسترسی به ابزار پژوه‌نگار جهت یادداشت‌برداری از کتب برنامه و ساماندهی آن‌ها و امکان به‌روزرسانی برنامه از طریق اینترنت و ارسال نظر توسط کاربر اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha