تشرف به اسلام پیرمرد استرالیایی در عید فطر + فیلم
کد خبر: 4136409
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

تشرف به اسلام پیرمرد استرالیایی در عید فطر + فیلم

یک پیرمرد استرالیایی پس‌ از آنکه برای شکایت از صدای بلند نماز عید سعید فطر به مسجد آمد، در صحنه‌ای تکان‌دهنده و در میان تبریک نمازگزاران اسلام آوردن خود را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره المباشر،  ویدئوی اسلام آوردن یک پیرمرد استرالیایی در حالی که شهادتین را به زبان عربی و انگلیسی تلفظ می‌کند و حاضران در مسجد به او تبریک می‌گویند، با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.  

حاج حسن گوس، از مبلغان فعال اسلامی در استرالیا یکی از وعاظ فعال در استرالیا و به‌ویژه در منطقه آروندل در شهر گلدکوست، این کلیپ را در حساب کاربری خود در فیس‌بوک به اشتراک گذاشت و در مورد آن نوشت: «درود به شما در دین اسلام، برادر، امروز روز عید است». وی افزود: «این برادر امروز صبح برای شکایت از سر و صدا آمد و مسلمان به خانه بازگشت، الله‌اکبر».

حسن در ابتدای این کلیپ گفت که پیرمردی که پِروین نام دارد و در خانه سالمندان نزدیک مسجد زندگی می‌کند، برای شکایت از سروصدایی که ممکن است پس از تجمع مسلمانان برای نماز عید قربان به وجود آمده باشد، آمده است، اما پنجاه دقیقه در مسجد نشست و پس از صحبت با او، از تمایل خود برای مسلمان شدن گفت.  

این ویدئو با استقبال گسترده مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. از سوی دیگر، بسیاری از رفتار مرد مسلمانی که با او صحبت می‌کرد، تمجید کردند، زیرا او تصویری متمایز از اسلام ارائه می‌کرد که خشم مرد را آرام و او را به سخن گفتن در مورد اسلام ترغیب کرد.

انتهای پیام
captcha