خوابی که کشیش آفریقایی را مسلمان و زائر حج کرد + فیلم
کد خبر: 4150688
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

خوابی که کشیش آفریقایی را مسلمان و زائر حج کرد + فیلم

یک کشیش مسیحی تازه مسلمان شده از کشور آفریقای جنوبی که سه ماه پس از گرویدن به اسلام در سفر حج به سر می‌برد ماجرای مسلمان شدن خود و تجربه حضورش در سرزمین وحی را توصیف می‌کند.

ابراهیم ریچموند، کشیش تازه مسلمان و زائر حج

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ماجرای گرویدن یک کشیش مسیحی سابق به اسلام که خود در سفر حج امسالش به سرزمین وحی روایت می‌کند بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

این کشیش که حدود سه ماه پیش مسلمان شده است، ابراهیم ریچموند نام دارد و پیش از این، به مدت 15 سال رئیس یک جماعت دینی در کلیسایی در آفریقای جنوبی بوده و هزاران مرید داشته است، تا اینکه رؤیایی، دلیل گرویدن او به اسلام می‌شود.

این روایت توسط دفتر روابط عمومی دولت عربستان سعودی نیز تأیید و از طریق حساب رسمی  آن نیز منتشر شده است.

ریچموند در حالی که ماجرای مسلمان شدنش را تعریف می‌کند، گفت: در اتاق کوچکی در کلیسا خوابیده بودم که صدایی شنیدم که می‌گفت، «به مردانت بگو لباس‌های سفید بپوشند». پس گفتم «لباس مسلمانی!» انتظار داشتم که این فقط یک رؤیا باشد، اما بیش از یک بار تکرار شد.

وی افزود: آخرین باری که در رؤیا این ندا به من رسید، صدایی بسیار قوی بود. وقتی از خواب پریدم به سراغ پیروان خود در کلیسا رفتم، موضوع را با آنها در میان گذاشتم و از آنها خواستم آنچه را که در خواب از من خواسته شده بود، اجرا کنم و همه پذیرفتند و وقتی برای دومین بار با آنها ملاقات کردم همه لباس سفید پوشیده بودند و مسلمان شدند.

 یک کلیپ در حال پخش که توسط برنامه شبکه‌های اجتماعی الجزیره در تاریخ بیست و ششم همین ژوئن( 5 تیر ماه) منتشر شده است، نشان می‌دهد که ابراهیم ریچموند به تعداد زیادی از مردان و زنان در سالن کلیسا در حالی که لباس سفید بر تن داشتند، شهادتین را آموزش می‌دهد.

هدایت رزق است

الجزیره اظهار نظرهای کاربران به ویدئوی ابراهیم ریچموند و ماجرای مسلمان شدن وی را رصد و تعدادی از آنها را بیان می‌کند.

یک کاربر می‌گوید: «نعمت را جز کسانی که از آن محروم هستند، درک نمی‌کنند و هنگامی که آن را می‌یابند با شور و علاقه آن را حفظ می‌کنند، اما کسی که نعمت همیشه با او باشد، ارزشش را درک نمی‌کند.»

ابراهیم ریچموند، کشیش تازه مسلمان و زائر حج

کاربر دیگری نوشت: «عبادت رزق، هدایت رزق و دعا رزق است. ما هیچ چیزی از خودمان نداریم. پاک و منزه است خدایی که راه او را با یک رؤیا روشن کرد و آن را دلیل هدایت دیگران قرار داد.»

یکی دیگر آورده است: «خوب است که انسان با اعتقاد خود زندگی و معنویت ایمان و اعتقاد خود را احساس کند. امیدواریم آنچه را در اسلام بیشتر و بیشتر دوست داشته باشید، ببینید.»

کاربر دیگر هم با تأثیرگذار خواندن ویدئو،  احساس غرور و درک بزرگ این تازه مسلمان از اهمیت دین اسلام را شگفت‌انگیز خواند و گفت: «خداوند به او توفیق و پایداری عنایت کند.»

ریچموند این روزها به حج مشرف شده و در مکه مکرمه مناسک حج را به جا می‌آورد. او احساسات ب‌نظیر خود را از صحنه باشکوه حج توصیف کرده است، زیرا برای او این صحنه‌ها رؤیایی بود که به واقعیت پیوست.

 یک کلیپ ویدئویی دیگر گفت‌وگوی حاج ابراهیم ریچموند و شخصی را نشان می‌دهد که گمان می‌رود راهنمای او باشد. راهنما به کوه اشاره می‌کند و می‌گوید: «نور اسلام از اینجا آغاز شد. اینجاست که ابراهیم متأثر شده و می‌گوید بدنم به لرز آمد، می‌خواهم بالاتر بروم.»

راهنما در ادامه کلیپ از تمایل ابراهیم برای صعود می‌پرسد و او تأیید می‌کند، سپس راهنما می‌گوید: «کار سختی است» اما او پاسخ می‌دهد: »هیچ چیز سخت نیست... وقتی قلب داری، هیچ چیز سخت نیست ... با نام خدا هیچ مشکلی وجود ندارد... خدا آن را بر من آسان می‌کند.»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ - ۱۸:۰۰
0
0
سبحان الله برای نعمت قرآن واسلام
captcha