آتش‌سوزی در کمپ پناهندگان روهینگیا در میانمار
کد خبر: 4139461
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

آتش‌سوزی در کمپ پناهندگان روهینگیا در میانمار

آتش‌سوزی در کمپ پناهندگان روهینگیا در میانمار باعث خسارت به این اردوگاه و بی‌خانمان شدن بیش از سه هزار نفر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Burma News International، این آتش‌سوزی روز گذشته، 17 اردیبهشت و ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت محلی در کمپ پناهندگان کیئنی پین(Kyeinnipyin) شهر پائوکتاو، ایالت راخین شروع و منجر به تخریب 150 خانه و 35 خوابگاه و بی‌خانمان شدن بیش از 3000 نفر شد.

این آتش‌سوزی چند ساعت ادامه داشت و به گفته یکی از مسئولان کمپ در نهایت حوالی ساعت 9:00 شب خاموش شد.

پس از آتش‌سوزی 3710 نفر از ساکنان کمپ بی‌خانمان ماندند. آنها در حال حاضر به دنبال سرپناهی موقت در مدارس و همچنین خانه‌های بستگان و دوستان خود هستند.

یو آنگ کیاو تون(U Aung Kyaw Tun) از مسئولان کمپ گفت: هیچکس در این آتش‌سوزی آسیب ندید، اما خانه‌های زیادی به خاکستر تبدیل شدند، از جمله حدود 12 خانه که ارزش هر کدام تا 15 میلیون کیات (7143 دلار) تخمین زده می‌شود. علاوه بر خسارت مالی، غلات ذخیره شده در برخی از خانه‌ها آتش گرفت و اقلام با ارزشی مانند پول و طلا از بین رفت زیرا مردم نتوانستند به موقع آنها را خارج کنند.

تون افزود: در این کمپ برنج تهیه شده توسط برنامه جهانی غذا(WFP) نگهداری می‌شد، اما متأسفانه مقدار قابل توجهی از آن نیز در این آتش‌سوزی از بین رفت. این به دلیل اینکه قیمت برنج در حال حاضر در حال افزایش بوده‌ بسیار ناگوار است.

وی خبر داد: صاحبخانه‌ای که آتش‌سوزی از آنجا شروع شد، و نیز همسرش در حال حاضر فراری هستند.

اردوگاه کیئنی پین در سال 2012 تأسیس شد تا برای حدود 7000 پناهنده مسلمان که در آن زمان به دلیل درگیری در ایالت راخین آواره شده بودند، سرپناه ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha