تأکید سازمان ملل بر تحریم نظامیان حاکم در میانمار
کد خبر: 4137594
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

تأکید سازمان ملل بر تحریم نظامیان حاکم در میانمار

یک مقام مسئول در سازمان ملل متحد در سخنانی تأکید کرد که تحریم مقامات نظامی در میانمار باعث می‌شود تا آن‌ها از اقدامات سرکوب‌گرانه‌ای که علیه مردم انجام می‌دهند، بازداشته شوند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه جسور پست، تام اندروز، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در میانمار، با تأکید بر اینکه تحریم‌های اقتصادی اقدامی نظامی برای نظامیان حاکم در میانمار است، گفت: واکنش جامعه بین‌المللی به بحران میانمار شکست خورده است و این شکست باعث شده است تا جان میلیون‌ها نفر به خطر بیفتد.

وی افزود: بازداشت خودسرانه، شکنجه و حملات سازمان‌یافته به روستاها به نشانه و ویژگی حکومت نظامی میانمار تبدیل شده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل زنگ خطر را در مورد یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در اردوگاه‌های آوارگان روهینگیا در بنگلادش به صدا درآورد و خاطرنشان کرد که به واسطه عدم بودجه اضافی فوری، به ناچار تصمیمی اتخاذ خواهد شد که در نتیجه آن در هفته‌های آینده سهمیه غذای اختصاص یافته برای آوارگان روهینگیا تا 20 درصد کاهش یابد. ضمن اینکه احتمالاً این کاهش جیره غذایی صدها هزار نفر را به طور کامل حذف می‌کند.

نزدیک به یک میلیون پناهجوی مسلمان روهینگیا در اردوگاه‌هایی در منطقه مرزی کاکس بازار در بنگلادش زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها از سرکوب نظامی در میانمار در سال ۲۰۱۷ گریخته‌اند.

تاکنون، حکومت نظامی میانمار که با کودتا قدرت را در دست گرفت، تمایل چندانی برای بازپس‌گیری پناهندگان روهینگیا از خود نشان نداده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha