پیام ادیان آسمانی صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز است
کد خبر: 4140076
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
وزیر فرهنگ:

پیام ادیان آسمانی صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار مقاماتی از کلیسای شرق آشوری طی سخنانی گفت: ما معتقدیم ادیان آسمانی اشتراکات وسیعی دارند که با اتکای به آن می‌توان مشکلات جهان را حل کرد؛ پیام ادیان آسمانی، صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

وزیر فرهنگ در چهارمین دور گفت‌‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با عنوان «ایمان و جوانان» امروز شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پیش نشست این همایش طی سخنانی در ابتدا ضمن خوش‌آمدگویی به رهبر کلیسای شرق آشوری از رابطه عاطفی و صبغه چند هزار ساله ایران در همزیستی و تفاهم با همه ادیان به‌ویژه آشوری‌ها گفت.

وی افزود: ما معتقدیم ادیان آسمانی اشتراکات وسیعی دارند که با اتکای به آن می‌توان مشکلات جهان را حل کرد.

محمدمهدی اسماعیلی گفت: پیام ادیان آسمانی، صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز است. 

اسماعیلی با بیان اینکه همیشه کسانی بودند که به دنبال ایجاد شکاف بین جوامع بشری بودند گفت: آنها دشمن مشترک همه ادیان هستند.

وی افزود: این جریان نمی‌خواهد بشریت با گفت‌و‌گو مشکلات خود را حل کند بلکه خشونت‌های خود را به عنوان آموزه‌های جدید تمدنی به دنیا معرفی می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما برادران ادیان دینی در کنار آشوریان در یک جبهه از فضائل انسانی دفاع می‌کنیم.

چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با عنوان «ایمان و جوانان» به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عالیجناب پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و اندیشمندانی از کشورمان برگزار شده است.

آغاز چهارمین دور گفت‌‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری

رسول رسولی‌پور؛ استاد دانشگاه خوارزمی، احمد شاکرنژاد؛ عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و شاه رفعتی؛ مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب قم و از سخنرانان این نشست هستند.

پاتریارک مار آوا سوم روئیل؛ رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری ۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه به همراه ماراپریم اتنئیل؛ اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، مارپولس بنیامین؛ اسقف کلیسای شرق آشوری حوزه شیکاگو و حوزه شرق آمریکا و مارابریس یوحنا؛ اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک میهمان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواهند بود.

این دور از گفت‌‎وگوها با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه گفت‌وگوی ادیان و کلیسای شرق آشوری برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha