دشمنان به دنبال ترویج خداناباوری هستند
کد خبر: 4140512
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری:

دشمنان به دنبال ترویج خداناباوری هستند

پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری با مهم برشمردن گفت‌و‌گوی اسلام و مسیحیت برای جهان امروز گفت: امروز دشمنان درباره وجود خدا تردید ایجاد می‌کنند و آن را زیر سؤال می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری طی سخنانی در پیش نشست چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز، 23 اردیبهشت  در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به صبغه تاریخی کلیسای شرق آشوری در ایران گفت: ما خود را فرزندان این آب و خاک می‌دانیم.

وی با مهم برشمردن گفت‌و‌گوی اسلام و مسیحیت برای جهان امروز گفت: امروز دشمنان درباره وجود خدا تردید ایجاد می‌کنند و آن را زیر سؤال می‌برند.

پاتریارک مار آوا روئیل تأکید کرد: نشست‌های گفت‌و‌گو در ایران باعث مودت و تحکیم روابط بین ادیان می‌شود.

ماراپریم اتنئیل، اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه نیز حضور خود برای دومین بار در ایران را افتخار خواند و گفت: ایران و سوریه دوستی تاریخی دارند.

اشوری

او با اشاره به ۱۳ سال جنگ تحمیلی علیه سوریه گفت: جنگ بسیار فجیعی بود. در سال ۲۰۱۵ داعش به ۳۴ روستای آشوری حمله کرد، ۲۲۸ نفر از زن و مرد و کودک را اسیر و ۵۰ نفر را به قتل رساند.

وی با بیان اینکه ما از ایرانی‌ها برای کمک به سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کنیم، افزود: برای ایران و سوریه صلح، سلامت و پیشرفت آرزومندیم.

مارپولس بنیامین؛ اسقف کلیسای شرق آشوری حوزه شیکاگو و حوزه شرق آمریکا هم کلیسای شرق آشوری را کلیسای پارس خواند و گفت: ما مسیحیان شرق از اروپا نیامدیم و اروپایی نیستیم.

رواج خداناباوری در آمریکا

او مشکلات آشورایی‌ها در آمریکا را رواج یافتن بی‌اعتقادی به خدا دانست و گفت: در مدارس دولتی آمریکا یاد می‌دهند خدایی وجود ندارد و دنیا انسان‌محور است.

این مقام دینی آشوری گفت: متدینین در آمریکا می‌خواهند اخلاقیات دینی و اسلامی در آنجا حاکم باشد.

او بر لزوم استفاده از نقاط مشترک بین اسلام و مسیحیت برای تأکید بر نگرش خدایی مشترک بین ادیان تأکید کرد.

در ادامه این نشست، مارابریس یوحنا؛ اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک هم با بیان اینکه پدید‌آمدن داعش در منطقه نشان داد جنگ چه اثرات بدی برای دین دارد، گفت: باید صدای صلح، آرامش و دوستی بلند و بر مشترکات دینی تأکید شود.

چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و با عنوان «ایمان و جوانان» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عالیجناب پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و اندیشمندانی از کشورمان برگزار شده است.

آغاز چهارمین دور گفت‌‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری

رسول رسولی‌پور؛ استاد دانشگاه خوارزمی، احمد شاکرنژاد؛ عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و شاه رفعتی؛ مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب قم و از سخنرانان این نشست هستند.

پاتریارک مار آوا سوم روئیل؛ رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری ۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه به همراه ماراپریم اتنئیل؛ اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، مارپولس بنیامین؛ اسقف کلیسای شرق آشوری حوزه شیکاگو و حوزه شرق آمریکا و مارابریس یوحنا؛ اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک میهمان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواهند بود.

این دور از گفت‌‎وگوها با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه گفت‌وگوی ادیان و کلیسای شرق آشوری برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha