آمریکا اولین استفاده‌کننده سلاح شیمیایی در جهان است
کد خبر: 4140280
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
استاد دانشگاه قونیه ترکیه:

آمریکا اولین استفاده‌کننده سلاح شیمیایی در جهان است

استاد و پژوهشگر دانشگاه قونیه ترکیه تصریح کرد: آمریکا برای نخستین بار سلاح شیمیایی را علیه بومیان سرخپوست به کار برد و با اهدای پتو‌های آغشته به مواد شیمیایی، یک نسل‌کشی را رقم زد.

محمود آچار استاد دانشگاه قونیه ترکیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمود آچار استاد دانشگاه قونیه ترکیه عصر پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در آیین اختتامیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، دولت آمریکا را فرعون عصر حاضر نامید و اظهار کرد: حقوق بشر یکی از مهمترین مسائل روز به‌شمار می‌آید که آمریکا و حامیان آن بلندترین شعار‌های ریاکارانه را در این زمینه سر می‌دهند.

وی با اشاره به مبانی اسلامی و قرآنی حقوق بشر افزود: قرآن کریم ویژگی‌های فرعون که به دنبال استیلای بر همه جهان بود را بیان می‌دارد. فرعون مدعی بود بهترین مدیریت را برای بشر در اختیار دارد و خود را پروردگار عالم می‌دانست. خداوند متعال برای ما از فرعون و نمرود مثال می‌زند که امروز آمریکا این نقش را در دنیای ما ایفا می‌کند. آمریکا از ده هزار کیلومتر دورتر به ما درس دینداری و آزادی می‌دهد! اگر فرعون تنها به دنبال سلطه بر مصر بود آمریکا تسلط بر جهان را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به قتل عام صد‌ها هزار سرخپوست توسط اروپایی‌هایی که دولت آمریکا را پدید آورده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکا برای نخستین بار سلاح شیمیایی را علیه بومیان سرخپوست بکار برد و با اهدای پتو‌های آغشته به مواد شیمیایی، یک نسل‌کشی را رقم زد.

دکتر آچار ادامه داد: در ادامه آمریکا به سراغ آفریقا رفت و میلیون‌ها انسان را به بند بردگی کشاند. سیاست‌های آمریکا موجب فروپاشی امپراتوری عثمانی شد و میلیون‌ها نفر را در جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام و جنگ کره به قتل رساند.

وی با اشاره به پرونده سیاه آمریکا در حمایت از رژیم اشغالگر قدس، افزود: معنی استقلال، آزادی و حقوق بشر آمریکایی حمله به افغانستان و عراق است که ارمغانی جز مرگ و آوارگی برجای نگذاشت.

استاد دانشگاه قونیه، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی را یکی از حقه‌های شیطانی استکبار برای به استثمار کشاندن ملت‌ها دانست و گفت: همه ما برادر هستیم اما آمریکا با استفاده از همین اختلافات میان مردم تفرقه انداخته و زمینه حضور مداخله‌جویانه خود را فراهم می‌کند.

وی، گفتمان انقلاب اسلامی را در نقطه مقابل گفتمان استکبار دانست و تصریح کرد: ما با تمسک به مبانی قرآنی و اسلامی که انقلاب اسلامی پرچمدار آن است زمینه‌ساز تحقق وعده الهی پیروزی نهایی مستضعفان خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha