وظیفه پیروان ادیان دعوت به توحید است
کد خبر: 4140468
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
یادگار امام(ره) در دیدار با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری:

وظیفه پیروان ادیان دعوت به توحید است

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری گفت: امروز که جریانات خداناباور به اشکال مختلف بروز می‌کنند، وظیفه پیروان ادیان دعوت به توحید است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در جریان برگزاری چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عالیجناب پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیأت همراه عصر امروز، جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در بدو ورود به تهران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ضمن ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی(ره) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با تأکید بر احترام حضرت عیسی و حضرت مریم در دین اسلام یادآور شد: در روایات ما آمده که ایشان همراه حضرت مهدی(عج) برمی‌گردد.

وی با اشاره به نامه امام به گورباچف در خصوص شنیده شدن صدای شکستن استخوان‌های کمونیسم، گفت: آن روز شاید کسی باور نمی‌کرد امپراطوری جریان الحاد به آن صورت فروریزد. امروز هم جریانات خداناباور به اشکال مختلف بروز می‌کنند و وظیفه پیروان ادیان دعوت به توحید است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به توصیه قرآن به پیامبران مبنی بر دعوت به «کلمه سواء»، افزود: تمام شعائر الهی نیز برای دعوت به همین امر مهم و این حقیقت است که انالله و اناالیه راجعون.
وی تصریح کرد: اگر توفیقی در این کار به دست آید نیز از جانب خداست.
یادگار امام(ره) یادآور شد: البته از پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز روایتی هست که اختلاف میان مردم را رحمت می‌شمارند.

لزوم همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف جهان

رهبر آشوریان جهان نیز در سخنانی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف کنار یکدیگر بر نقش روحانیون در موعظه و هدایت جوامع تأکید کرد.

وی با اشاره به تبلیغات ضد دینی در سطح جهان، وظیفه عالمان دین در این راستا را مهم خواند.

در ابتدای این مراسم که علی اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و زهرا رشیدبیگی، رییس اداره گفت و گوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس و پروتستان حضور داشتند، حاضران با نثار گل با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

شایان ذکر است، پاتریارک مار آوا سوم روئیل؛ رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری (22 تا 31 اردیبهشت‌ماه) به همراه ماراپریم اتنئیل؛ اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، مارپولس بنیامین؛ اسقف کلیسای شرق آشوری حوزه شیکاگو و حوزه شرق آمریکا و مارابریس یوحنا اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک میهمان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستند.

چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه گفت‌وگوی ادیان و کلیسای شرق آشوری، روز شنبه (23 اردیبهشت‌ماه) ساعت 9 تا 12 در حسینیه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha