فرش افتخار 300 متری پیش پای جوانان حافظ قرآن در مصر
کد خبر: 4140862
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

فرش افتخار 300 متری پیش پای جوانان حافظ قرآن در مصر

مراسم تجلیل از دختران و پسران جوان حافظ قرآن کریم در یک روستای مصر در رسانه‌های این کشور بازتاب داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، مردم روستای الشنباب شهر البدرشین در استان الجیزه مصر با وجود برخورداری از امکانات ناچیز، مراسم باشکوهی را برای تقدیر از دختران و پسران حافظ قرآن کریم این روستا برگزار کردند که در رسانه‌ها بازتاب داشته است.

42 نفر از نوجوانان و جوانان این روستا که طی یک سال اخیر موفق به حفظ همراه با تجوید کل قرآن کریم شدند با عبور از مسیر 300 متری فرش شده به افتخار آنها و در میان تشویق حضار مورد تقدیر اساتید قرآنی و مسئولین روستا قرار گرفتند.

این مراسم با هماهنگی اداره اوقاف و  مسئولین اجرایی و محلی در دفتر کل مرکز شهر البدرشین ترتیب داده شده بود.

احمد عمران، مسئول هماهنگی این مراسم و عضو حزب آینده وطن در الجیزه با بیان اینکه اهالی روستا بر پهن شدن فرش تشریفات به طول 300 متری به منظور تقدیر باشکوه از حافظان کتاب خدا گفت: قریب به 10 هزار نفر از خانواده‌های روستای الشنباب با جمعیت 60 هزار نفری برای تجلیل از 42 جوان دختر و پسری در این مراسم حضور داشتند.

او تأکید کرد که نهادهای خیریه وابسته به وزارت همبستگی اجتماعی مصر و تحت نظارت وزارت اوقاف این کشور طی مقطع پیش رو به این حافظان دختر و پسر قرآن کریم کمک خواهد کرد تا شرایط مشارکت آنها در مسابقات در سطح کشوری و جهانی فراهم شود.

عمران گفت: مردم و مسئولین طی چند هفته گذشته با جمع‌آوری کمک‌های خیریه مساعدت کردند تا مراسم تجلیل از این حافظان قرآن کریم به طور شایسته برگزار شود و به آنها جوایز نقدی و لوح تقدیر اعطا شد.

انتهای پیام
captcha