استقبال از مبارزه با اسلام‌هراسی در غرب
کد خبر: 4141538
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
در یک پژوهش آمریکایی اعلام شد؛

استقبال از مبارزه با اسلام‌هراسی در غرب

براساس یک پژوهش آمریکایی، از ایجاد دفاتری برای مبارزه با اسلام‌هراسی استقبال شده و در عین حال از بی‌توجهی به احساسات مسلمانان در آن انتقاد شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه الاصلاح، انتشار گزارشی در مورد یک مطالعه انجام شده در ایالات متحده نشان داد که شرکت‌های صاحب شبکه‌های اجتماعی، 89 درصد نسبت به شکایاتی که درباره فعالیت‌های مسلمانان دراین شبکه‌ها صورت می‌گیرد، بی‌توجه هستند.

بر این اساس، در «گزارش سالانه آزادی‌های دینی در سال 2022»، تأسیس دفاتری برای مبارزه با اسلام‌هراسی در کانادا و اتحادیه اروپا با هدف مقابله با موج اسلام‌هراسی و نفرت علیه مسلمانان در بسیاری از کشورهای غربی تحسین شده است.

در این گزارش از گسترش گفتمان نفرت‌انگیزی در هند علیه مسلمانان و همچنین رویه میانمار برای سرکوب اقلیت روهینگیا که منجر به فرار بسیاری از خانه‌های خود به کشورهای دیگر شد، انتقاد شده است.

گزارش سالانه کنگره به آزادی‌های مذهبی و وضعیت آزادی‌های دینی در کشورهای مختلف می‌پردازد و عملکرد دولت‌ها را در این زمینه ارزیابی می‌کند.

در ژانویه 2023، کانادا برای اولین بار نماینده ویژه‌ای را برای مبارزه با اسلام‌هراسی منصوب کرد که علت آن انجام یک سری حملات علیه مسلمانان در این کشور بود. این اقدام از سوی نخست وزیر این کشور مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان گامی مهم در جهت مبارزه با اسلام‌هراسی ارزیابی شد.

انتهای پیام
captcha