درخواست جرم‌انگاری توهین به مقدسات در سوئد
کد خبر: 4163244
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

درخواست جرم‌انگاری توهین به مقدسات در سوئد

یک سازمان دفاع از حقوق و آزادی شهروندان در بلژیک خواستار جرم‌انگاری توهین به مقدسات دینی در سوئد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از القلعه نیوز، سازمان جهانی دفاع از حقوق و آزادی شهروندان شلیلد در بروکسل، پایتخت بلژیک، نامه‌ای رسمی خطاب به آندریاس نورلین، رئیس مجلس نمایندگان سوئد، و اندرس ایکا، رئیس دادگاه عالی سوئد، ارسال کرد.

در این نامه آمده است: پادشاهی سوئد همواره یکی از حامیان و مدافعان جهانی حقوق بشر در سراسر جهان بوده است. با این حال، اخیراً تخلفاتی از سوی برخی افراط‌گرایان صورت گرفته و بهره‌برداری‌هایی از اصل آزادی اندیشه و بیان شده که ممکن است به بی‌ثباتی امنیتی و ثبات و تهدید آشکار صلح و همزیستی بین مردم و ملت‌ها منجر شود.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: مشکل این است که تحریک‌کنندگان علیه مذهب می‌توانند با استفاده از قانون آزادی بیان از این طریق از این موضوع سوء استفاده کنند.

در این نامه همچنین آمده است: ما در سازمان جهانی دفاع از حقوق و آزادی شهروندی شیلد پیشنهاد اصلاح بند آزادی عقیده و بیان و ارائه لایحه‌ای به پارلمان سوئد برای جرم‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات دینی و معرفی آن به عنوان جرم را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که اینگونه اقدامات قواعد حقوقی و حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند.

سازمان شیلد در نامه خود تصریح کرده است: ما خواستار مجازات‌‎های سخت‌تر برای کسانی هستیم که با ارتکاب اقدامی تجاوزکارانه که قوانین حقوق بشر بین‌المللی را نقض می‌کنند و جرایم مبتنی بر نفرت را دامن می‌زند که به عنوان یک تهدید ممکن است به نفرت‌انگیزی دامن بزند و باعث بی‌ثباتی امنیتی شود. ضمن اینکه جرم ناشی از نفرت قربانیان خود را با تأثیر عاطفی عمیق تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha