حج فرصتی برای انتقال پیام اسلام به مردم جهان است
کد خبر: 4141967
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

حج فرصتی برای انتقال پیام اسلام به مردم جهان است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از فرصت حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی به خوبی بهره گرفت تا پیام اسلام به سایر مردم جهان منتقل شود.

اسلامی نماینده مجلس خبرگان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استاد قزوین، آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در همایش بزرگ زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ که در سالن هلال احمر قزوین برگزارشد، گفت: آنچه از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) می‌توان برداشت کرد، این است که خانه کعبه پیش از حضرت ابراهیم(ع) و در زمان حضرت آدم(ع) برپا بود. چنان که پروردگار در قرآن کریم می‌فرماید: «نخستین خانه‌ای که برای پرستش خداوند برای مردم ساخته شد، در سرزمین مکه بود». بر همین پایه، کعبه کهن‌ترین مرکز توحید و پرستش ذات خداوند محسوب می‌شود

وی ادامه داد: حج بهترين ميعادگاه ملت‌های اسلامی است و در این مناسک باشکوه مسلمانان با برادران و خواهران دينی خود از سراسر جهان آشنا می‌شوند و در خانه‌ای كه متعلق به تمام جوامع اسلامی و پيروان ابراهيم(ع) است گرد هم می‌آيند و با مراعات اخلاق كريمه اسلامی اجتناب از مجادلات و تجملات صفای اخوت اسلامی را به جهانيان نشان دهد و هم‌زمان با روز عرفه اوج فرصت معنوی حج را تجربه كرده و روح خويش را صيقل می‌دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی فرصت بسیار مناسبی است و باید از این موقعیت به خوبی بهره گرفت تا پیام اسلام به سایر مردم جهان منتقل شود.

اسلامی در پایان بیان کرد: حج بهترین فرصت برای خودسازی زائران است و باید برای زائران این فرصت را فراهم کنیم تا به درستی اعمال و مناسک‌شان را انجام دهند و با دست پر به موطن خود برگردند. 

انتهای پیام
captcha