اجرای ۴۰۰ ویژه‌برنامه به‌مناسبت دهه کرامت در یزد
کد خبر: 4142482
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

اجرای ۴۰۰ ویژه‌برنامه به‌مناسبت دهه کرامت در یزد

دبیر ستاد شانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد از اجرای 400 ویژه‌برنامه به مناسبت دهه کرامت در شهرها و روستاهای سطح استان با حضور خادمان حرم رضوی خبر داد.

مجتبی حیدری، دبیر ستاد شانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجتبی حیدری، دبیر ستاد شانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد، 31 اردیبهشت‌ در مراسم «اذن ورود» که با حضور مسئولان و خدام ستاد جشنواره شانزدهم برگزار شد، گفت: این جشنواره به مدت 10 روز و با حضور 17 نفر از خادمان امام رضا(ع) در سطح شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای حدود 400 برنامه در دهه کرامت ذیل این جشنواره، به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداخت و دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، جشن و محفل ویژه مادران و همسران شهدا، جشن بزرگ زیرسایه خورشید در روز پنجشنبه، 11 خرداد و ... را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی یزد نیز در این مراسم گفت: خداوند متعال اسماء‌الحسنایی دارد که بهترین اسامی خداوند است و لذا این اسما در وجود ائمه معصوم متجلی شده است که می‌توان به تجلی نام رئوف در وجود امام رضا(ع) اشاره کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) دو تن از معصومان را پاره تن خود نامیده‌اند که یکی از آن بزرگواران حضرت زهرا(ع) و دیگری امام رضا(ع) هستند. هر دو این معصومان به صدیق و صدیقه بودن شهرت دارند چراکه در مقابل جریان نفاق به مبارزه پرداختند و لذا حضرت زهرا(ع) صدیقه شهیده و امام رضا(ع) صدیق شهید شدند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه امام حسین(ع) و امام زمان(عج) اقدامات ویژه‌ای را برای جریان تمدن اسلام انجام دادند گفت: ارتباط عاشورا با ظهور در چند وجه قابل توصیف است که شعار ظهور یالثارات الحسین، معرفی امام عصر با نام حسین‌بن‌علی(ع) و.... همه نشان دهنده ارتباط دو جریان عاشورا و ظهور در تحقق تمدن اسلامی است.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد رسالت شیعیان را ترویج جریان سلسله‌الذهب همزمان با تبلیع حماسه اربعین حسینی دانست و بیان کرد: باید توجه داشته باشیم خادمی یک هیجان نیست که در دهه کرامت تخلیه و تمام شود، بلکه باید زیر این پرچم محاسن کلام ائمه را بازگو کنیم. هدف از جشنواره زیر سایه خورشید و حضور خادمین بارگاه قدس رضوی در شهرها و روستاهای استان برای دلجوئی از مردم و رفع گسست‌های اجتماعی، تزریق آرامش و معنویت در میان مردم و جامعه است. 

وی در پایان بزرگترین خدمت برای اهل بیت را کار رسانه‌ای توصیف کرد و نوجوانان و جوانان را برای بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ برای خدمت به دین و اهل‌بیت فراخواند.

تلاوت آیات نورانی کلام وحی، اجرای گروه سرود «همای‌ رحمت»، پخش نماهنگ از جشنواره زیر سایه خورشید سال گذشته، پخش سرود به مناسبت روز دختر و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha