دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فلسطین برگزار می‌شود
کد خبر: 4142995
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
پاییز 1402

دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فلسطین برگزار می‌شود

دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های سینمایی در فلسطین آبان ماه سال جاری با نمایش 80 فیلم بلند، کوتاه و انیمیشن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، فعالیت‌های دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فلسطین در فاصله زمانی 24 اکتبر تا 1 نوامبر(دوم تا دهم آبان ماه 1402) در قدس اشغالی، رام الله، حیفا، غزه و بیت لحم برگزار می‌شود.

در این جشنواره که توسط بنیاد فیلم لاب برگزار می‌شود، حدود ۸۰ فیلم به نمایش در می‌آیند که شامل فیلم‌های بلند داستانی و مستند، فیلم‌های کوتاه، روایی و انیمیشن است.

حنّا عطا الله؛ مؤسس و مدیر جشنواره فیلم لاب فلسطین گفت: جایزه «پرنده آفتاب فلسطینی» مانند گذشته منحصرا به فیلم‌های فلسطینی یا فیلم‌هایی که درباره فلسطین صحبت می‌کنند تعلق نمی‌گیرد، بلکه برای همه فیلم‌هایی که در مسابقه انتخاب می‌شوند، صرف نظر از ملیت فیلم و موضوع تعلق خواهد گرفت، اما در مورد جایزه تولید فقط، این جایزه به فیلم‌های فلسطینی یا فیلمی که در مورد فلسطین صحبت می‌کند محدود می‌شود.

امسال جشنواره علاوه بر جایزه پرنده آفتاب فلسطینی، جوایز برندگان از نگاه مخاطبان را  برای دو دسته فیلم  مستند بلند و فیلم کوتاه از بین فیلم‌های فلسطینی یا درباره فلسطین  اختصاص خواهد داد.

در این جشنواره کتابی در مورد واقعیت و تحولات سینمای فلسطین در دهه‌های اخیر رونمایی می‌شود و مجله‌ای برای معرفی جشنواره و فیلم‌های نمایش داده شده در طول فعالیت آن نیز  منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha