رجوع به فرهنگ قرآنی راه مقابله با دسیسه‌های آمریکا است
کد خبر: 4143031
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
رهبر انصارالله:

رجوع به فرهنگ قرآنی راه مقابله با دسیسه‌های آمریکا است

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی با تأکید بر مقابله با اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام، تصریح کرد که راه مقابله با توطئه‌های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی رجوع به فرهنگ قرآنی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از المسیره، سیدعبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، در سالگرد «فریاد در برابر مستکبران» تأکید کرد که این شعار برای بسیج هر چه بیشتر و افزایش آگاهی نسبت به اهمیت موضع‌گیری در برابر دشمنان خداوند ضرورت دارد.

وی افزود: فریاد در برابر مستکبران، شعار پروژه قرآنی برای مقابله با حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به امت اسلام است؛ پروژه‌ای که در اوج حملات آمریکا و صهیونیست‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم صورت می‌گرفت، مطرح شد.

فریاد در برابر مستکبران شعاری است که شهید حسین بدرالدین الحوثی در سال ۲۰۰۲ مطرح کرد. این شعار شامل «الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و پیروزی متعلق به اسلام است» می‌شود.

مردم یمن تأکید دارند که این شعار، زیربنای اولیه پروژه مقابله عملی با آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان شر مجسم به شمار می‌رود.

یمنی‌ها تأکید دارند که شهید الحوثی با این شعار، سکوت مسلمانان در برابر تحرکات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را در هم شکست و آنان را به بازگشت به قرآن کریم هدایت کرد. انصارالله از این شعار، بسیار استفاده می‌کند. شهید الحوثی خطاب به همه مسلمانان گفته بود: برادران! فریاد بزنید و خواهید دید که این فریاد، تأثیرگذار خواهد بود.

رهبر انصارالله ادامه داد: هدف از این حمله خصمانه که در آن زمان صورت گرفت، تسلط کامل بر نیروی انسانی و منابع طبیعی امت ما بود. بسیاری از رژیم‌ها و رهبران عرب، راه را برای آمریکا باز کردند تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد که از آن جمله می‌توان به احداث پایگاه‌های نظامی، تحمیل سیاست‌های اقتصادی و مداخله در آموزش و حتی رسانه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باید در برابر این حملات، ایستادگی صورت می‌گرفت و پروژه قرآنی مبتنی بر فریاد نیز در همین راستاست، تصریح کرد: از ویژگی‌های پروژه قرآنی این است که مردم را در قالب بسیج عمومی، به تحرک وادار می‌کند.

الحوثی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند که مخالفت مردمی با سیطره آنان چه معنایی دارد، خاطر نشان کرد: پروژه قرآنی، ترس را در مردم از بین برد، پس از آنکه حتی می‌ترسیدند خشم خود را نسبت به حملات آمریکا و اسرائیل به امت ما ابراز کنند. ترس مانع از آن می‌شود که امت اسلام در برابر توطئه‌های دشمنان اقدام کند.

انتهای پیام
captcha