نسخه‌های نادر قرآن و انجیل در نمایشگاه کتاب ابوظبی
کد خبر: 4143135
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

نسخه‌های نادر قرآن و انجیل در نمایشگاه کتاب ابوظبی

نمایشگاه کتاب امسال در ابوظبی شاهد عرضه کتاب‌های دینی نادری است که در میان آنها دو نسخه تاریخی از قرآن و انجیل دیده می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Emirates 247، یک شرکت متخصص در کتب و نسخ خطی کمیاب، نسخه‌ای‌ از قرآن کریم متعلق به قرن پانزدهم میلادی را به ارزش 85000 یورو معادل 336595 درهم در غرفه خود در ابوظبی به نمایش گذاشته است.

علاوه بر این قرآن،  نسخه‌ای کمیاب از کتاب مقدس به ارزش 480000 یورو معادل 1.9 میلیون درهم در این نمایشگاه به معرض دید عموم درآمده است.

محمد آصف، مالک این شرکت، اظهار کرد: این نمایشگاه امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا نسخه‌های اصلی قرآن کریم و انجیل را که دارای گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی است، مشاهده و خریداری کنند.

این گواهی‌ها تأیید می‌کنند که نسخه‌ها با اطلاعات ثبت‌شده دقیق بررسی و تأیید شده‌اند.

وی همچنین اشاره کرد که این شرکت دارای بیش از 600 سند است که قدمت آنها به چهار قرن گذشته باز می‌گردد.

سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب ابوظبی (ADIBF) از 22 مِی (یک خرداد) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی ابوظبی آغاز شده و تا یکشنبه 28 می (7 خرداد) ادامه دارد.

در ادامه ویدئویی از بخش‌های متنوع و جانبی این رویداد فرهنگی در امارات را مشاهده می‌کنید.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی در سال 1981 به عنوان نمایشگاه کتاب اسلامی راه‌اندازی شد و در سال 1986 نام آن تغییر یافت.

در نمایشگاه امسال ناشران بسیاری از کشورهای مختلف خاورمیانه و ناشران اماراتی در حوزه‌های مختلف حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی، پرکارترین تولیدکنندگان محتوا، خلاقان و طرفداران کتابخوانی را از طریق رسانه‌های مختلف نشر سنتی و دیجیتال جذب کرده و  موفقیت آن باعث شده که بسیاری از ناشران بین‌المللی در این رویداد شرکت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha