بحرین؛ میزبان نخستین نشست کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت
کد خبر: 4143406
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

بحرین؛ میزبان نخستین نشست کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت

نخستین نشست کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با حضور شخصیت‌های مسلمان و مسیحی دیروز، سوم خرداد ماه در بحرین برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از WAM، هدف از برگزاری این نشست، بررسی تلاش‌های مشترک بر اساس نقش رهبران دینی در مواجهه با چالش‌های جهانی معاصر و ترویج گفت‌وگو و همکاری اسلامی و مسیحی عنوان شده است.

در بیانیه پایانی این نشست بر اهمیت تلاش‌های رهبران دینی در نگاه به تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی و خطراتی که برای آینده بشریت ایجاد می‌کند، اشاره شده است. این بیانیه نقشی را که گفت‌وگوی بین مذهبی و بین فرهنگی می‌تواند در افزایش مشارکت رهبران و نهادهای مذهبی در مقابله با تغییرات آب و هوایی در کنفرانس آینده «تغییرات آب و هوایی سازمان ملل 2023 در امارات COP28» ایفا کند، برجسته خواهد کرد.

در این بیانیه بر ضرورت آماده‌سازی پروژه آتی که شامل ابتکارات مختلف برای تقویت گفت‌وگو میان پیروان مذاهب مختلف با تمرکز ویژه بر گفت‌وگوی اسلامی و مسیحی، اشاره شده است.

در این جلسه کاردینال میگل آنجل آیوسو، رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی بین ادیان، قاضی محمد عبدالسلام، دبیر کل شورای بزرگان مسلمانان، پروفسور عباس شومان، معاون سابق الازهر، سناتور ذوالکفلی محمد البکری، عضو شورای بزرگان مسلمان و عضو مجلس سنای مالزی به همراه مهمانانی دیگر از بحرین حضور داشتند.

کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت بر اساس یک یادداشت تفاهم مشترک بین شورای بزرگان مسلمانان مستقر در ابوظبی و شورای پاپی گفت‌وگوی بین ادیان در سال 2022 در امارات تأسیس شد.

انتهای پیام
captcha