فقدان انس با قرآن از زنگار دل‌ها نشئت می‌گیرد + صوت و عکس
کد خبر: 4143534
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
سعیدیان:

فقدان انس با قرآن از زنگار دل‌ها نشئت می‌گیرد + صوت و عکس

قاری بین‌المللی کشورمان در محفل قرآنی امامزاده طاهر (ع) البرز گفت: هنگامی که با قرآن مؤانست ندارید، دل‌ها زنگار گرفته است و تلاوت قرآن، دل‌ها را زنگ‌زدایی، شفاف و پاک می‌کند.

به گزارش ایکنا، در راستای برنامه‌ریزی برنامه‌های ایام دهه کرامت و ایام بزرگداشت امام‌زادگان واجب التعظیم، دومین محفل قرآنی استان البرز، پنجشنبه، چهارم خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشا در آستان امامزاده طاهر (ع) برگزار شد.

در این برنامه که با اجرای حسین کوه‌خیل، خادمیار رضوی استان همراه بود، محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره واقعه پرداخت.

وی پیش از تلاوت آیاتی از  مصحف شریف به بیان نکاتی پرداخت و گفت: حضور در جلسات قرآن و هیئات مذهبی و بودن در محضر قرآن و اهل‌بیت(ع) موجب، افزودن عمر می‌شود.

سعیدیان با اشاره به روایتی افزود: سه صدا را خدا دوست دارد، صدای خروس در سحرگاه، صوت قاری قرآن و صوت افرادی که سحرگاهان استغفار می‌کنند و حضورتان در جلسه قرآن را با نیت‌ و هدیه ثواب آن به درگذشتگان، همراه کنید.

وی ادامه داد: نعمتی که خدا در سایه قرآن به ما عنایت می‌کند، این است فردی که قرآن می‌خواند و می‌شنود، خداوند کفه ترازوی او را در روز قیامت سنگین‌تر می‌کند و از سوی دیگر شیطان از انسان دور می‌شود. از آثار استماع قرآن آن است که ملائکه فوج فوج به آن جلسه  فرود می‌آیند، به همین دلیل است در روایات تاکید شده است که مجالس و خانه‌هایتان را با قرآن زینت  دهید، چراکه ملائکه به آنجا می‌آیند. 

سعیدیان با تاکید بر اینکه هنگامی که با قرآن موانست ندارید، دلها زنگار گرفته است و تلاوت قرآن، دل‌ها را زنگ‌زدایی، شفاف و پاک می‌کند، گفت: این محفل قرآن، ضیافت الهی است که باید قدردان آن باشیم.

کد

سپس حسین قضاتلو، فعال و پیشکسوت قرآنی استان و از خادمیاران رضوی استان به بیان نکاتی درباره این دهه پرداخت. 

یادآور می‌شود، صالح اطهری‌فرد، قاری بین‌المللی البرزی از جمله میهمانان ویژه این محفل نورانی بود. همچنین این کرسی رضوی از سوی اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با همکاری کانون تخصصی قرآن رضوی البرز درحال برپایی است.

انتهای پیام
captcha