برنامه‌های اوقات فراغت خروجی تربیتی سازنده داشته باشد
کد خبر: 4143616
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

برنامه‌های اوقات فراغت خروجی تربیتی سازنده داشته باشد

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی با اشاره به اینکه اوقات فراغت به سه بخش تفریحی، آموزشی و مهارتی تقسیم می‌شود گفت: ضرورت دارد برای این سه بخش خروجی سازنده و بالنده تعریف کرد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، پنجم خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه یکی از معروف‌ترین احادیث در جوامع روایی حدیث «سلسلة‌الذهب» است گفت: این حدیث، قدسی و به معنای سخن زنجیره‌ای طلایی است که این همان معنای حدیث ثقلین است که قرآن و فطرت نباید از یکدیگر جدا شوند.

وی ادامه داد: در زمان امام رضا(ع) فرقه‌های مختلفی به نام اهل بیت فعالیت می‌کردند، عده‌ای واقفیه بودند و هفت امامی، عده‌ای اسماعیلیه بودند و  6 امامی، عده‌ای هم چهار امامی بودند به نام زیدیه و فرقه‌های منحرف صوفیه بودند که توسط امام رضا منحرف معرفی شدند و لذا ما بعد از امام رضا(ع) فرقه‌های چندانی نداشتیم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفتم خردادماه، افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 1359 اظهار کرد: به این مناسبت هر سال نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب در این ایام دیدار دارند و تاکنون نکته‌های قابل توجهی در این دیدارها مطرح شده است، که قانون باید شفاف، صریح، کاربردی، همه‌ جانبه‌نگر و قاطع باشد. همچنین یکی از مباحثی که باید از دستگاه قضایی و دولت قدردانی کرد، در زمینه توجه به لایحه حجاب و عفاف است اما یک گلایه خیلی قوی هم وجود دارد که براساس آنچه که گفته می‌شود، این لایحه با وضعیت فعلی حالت بازدارنگی ندارد و مجلس باید در این زمینه پای محکمی را به زمین بزند و جایگاه بازدارنگی این لایحه به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد تا حجاب و عفاف به شکل شایسته و مورد قبول در جامعه حاکم باشد.

وی با اشاره به گلایه رهبری مبنی بر اینکه مسئولان به حرف‌های ما جنبه نصیحتی می‌دهند ولی مجلسی‌ها وقتی حرفی می‌زنند، جنبه قانونی پیدا می‌کند، افزود: این یعنی به هر حال مجلس، دولت و مجموعه نظام و مردم به فرمایشات رهبری نگاه نصیحتی نداشته باشند بلکه باید نگاه ولایی داشته باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اوقات فراغت به سه بخش تفریحی، آموزشی و مهارتی تقسیم می‌شود گفت: ضرورت دارد برای این سه بخش خروجی سازنده و بالنده تعریف کرد. از سوی دیگر هزینه‌های کلاس‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها بسیار زیاد است که البته مدیریت این موضوع هم راهکار دارد، صنایع مادر بخشی از آن را متقبل شوند، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه نیروهای خود را حمایت و پشتیبانی کنند، مساجد، سپاه و بسیج نیز در این صحنه حضور پیدا کنند.

مدرسی تصریح کرد: از دیگر سو برنامه‌های اوقات فراغت باید جهت‌دهی شوند نه اینکه فرزندانمان را به محل‌هایی بفرستیم که حرف‌ها و رفتارهای غیرمرتبطی به آن‌ها یاد داده شود و باید توجه داشته باشیم اینجا یزد است و به اصالت آن باید توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث تورم نیز اعلام شد که یزد در کشور رتبه اول را دارد که این موضوع جای نگرانی‌ است و نیاز به اقدام فوری و اثرگذار دارد. در بخش مسکن و قیمت گاز نیز تورم شدیدی داشتیم که نباید نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت بود و نیازمند تذکر، پیگیری و راهکار است. 

انتهای پیام
captcha