برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی «یاران امام حسین(ع)» در عراق
کد خبر: 4143660
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی «یاران امام حسین(ع)» در عراق

دومین کنفرانس علمی بین‌المللی «یاران امام حسین(ع)؛ بهشت ایمان» با شعار «یارانی وفادارتر و بهتر از یاران خود نمی‌شناسم» در عراق برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، این کنفرانس با حمایت تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) و به همت انجمن علمی ـ فکری «العمید» برگزار خواهد شد و دو دانشگاه «الکفیل» و «العمید» عراق نیز در برپایی این کنفرانس همکاری می‌کنند.
 
این کنفرانس قرار است، 15 تیرماه 1403 و در پنج محور «انگیزه‌های یاری امام حسین (ع)»، «میراث فکری و ادبی یاران امام حسین (ع)»، «روابط اجتماعی و فکری یاران امام حسین (ع) با رهبرشان و بین خودشان»، «مطالعات شرق‌شناسی، عربی و غیر عربی که در مورد یاری امام حسین (ع) نوشته شده است» و «درس‌های تربیتی، روان‌شناختی، اعتقادی، اجتماعی و رسانه‌ای برگرفته از زندگی یاران امام حسین (ع)، دلاوری‌ها و فداکاری‌های آنان» برگزار شود.

از جمله شرایط شرکت در این کنفرانس این است که پژوهش ارائه‌شده باید به زبان عربی یا انگلیسی باشد و قبلا در جایی منتشر نشده باشد و همچنین، محقق باید شرایط پژوهش علمی را رعایت کند و در نگارش تحقیق و مستندسازی منابع، مبانی علمی را در نظر بگیرد.

همچنین، پژوهش ارائه‌شده باید دارای چکیده به دو زبان انگلیسی و عربی باشد که از 300 واژه بیشتر نباشد.

براساس این گزارش، این کنفرانس علمی در سالن اجتماعات امام حسن(ع) آستان مقدس عباسی برگزار می‌شود و آخرین فرصت برای دریافت متن کامل مقالات 13 دی‌ماه 1403 اعلام شده است.
انتهای پیام
captcha