برگزاری ۴ پیش‌نشست کنگره علامه طباطبایی در عراق
کد خبر: 4142801
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

برگزاری ۴ پیش‌نشست کنگره علامه طباطبایی در عراق

پیش‌نشست‌های کنگره علامه طباطبایی تحت عنوان مختلف قرآنی، تفسیری، اخلاقی و فلسفی در شهرهای کربلا، نجف، بغداد و کوفه برگزار خواهد شد.

محمدباقر خراسانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع عالی حکمت اسلامی، محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی کنگره علامه طباطبایی از برگزاری ویژه برنامه‌‎های این کنگره در عراق خبر داد.

وی افزود: طبق رایزنی‌هایی که اواخر سال گذشته از سوی خراسانی در سفر به عراق صورت گرفت، برنامه‌هایی برای بزرگداشت این عالم دینی تدارک دیده شد.

خراسانی با اشاره به برگزاری یک پیش نشست علمی در کشور هندوستان به عنوان اولین نشست بین‌المللی کنگره علامه طباطبایی، گفت: دومین تا پنجمین پیش نشست بین‌المللی در کشور عراق در شهر‌های بغداد، نجف، کربلا و کوفه برگزار خواهند شد.

خراسانی بیان کرد: «بررسی اندیشه و آرای فلسفی و قرآنی علامه طباطبایی» به عنوان تنها نشست فلسفی این ۴ عنوان، روز چهارشنبه سوم خرداد در بیت الحکمه در شهر بغداد از ساعت ۹ تا ۱۸ تدارک دیده شده است.  

دبیر اجرایی کنگره علامه طباطبایی اظهار کرد: روز بعد همچنین در شهر مقدس کربلا در دانشگاه کربلا نشستی با عنوان «رویکرد قرآنی و اخلاقی و علامه طباطبایی، پژوهشی عینی در تفسیر المیزان» با حضور اندیشمندانی از ایران و عراق برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی مجمع عالی حکمت با بیان اینکه برگزاری این نشست با همکاری اتحادیه دانشگاه‌های عراق خواهد بود، گفت: سومین پیش نشست نیز تحت عنوان «نوآوری‌های تفسیری علامه طباطبایی» در شهر مقدس نجف و مدرسه امام حسین در روز یک شنبه هفتم خردادماه اعلام شده است.

خراسانی آخرین پیش‌نشست هماهنگ‌شده را در شهر کوفه اعلام کرد که روز دوشنبه هشتم خردادماه در دانشگاه کوفه با موضوع «شخصیت قرآنی و اخلاقی علامه طباطبایی» برگزار می‌شود.

همه این پیش‌نشست‌ها مورد تأیید ISC (مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام) قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha