ساخت شبستان حضرت زینب(س) در کربلا با مشارکت بانوان ایرانی
کد خبر: 4143845
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

ساخت شبستان حضرت زینب(س) در کربلا با مشارکت بانوان ایرانی

مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به مشارکت بانوان ایرانی در ساخت شبستان حضرت زینب(س) در کربلای معلی گفت: شبستانی با مساحت ۱۳۹ هزار متر مربع متعلق به دختر آقا امیرالمومنین(ع) است که بنا شده با مشارکت بانوان ایرانی به اتمام برسد.

زهرا سعیدی

به گزارش ایکنا از قزوین، دکتر زهرا سعیدی، مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، در گردهمایی بانوان ایرانی طلایه‌داران ساخت شبستان حضرت زینب(س) در کربلای معلی که امروز ۶ خرداد در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: از عهد قاجار که مادر، همسر و خواهر ناصرالدین شاه بیشترین نقش را در ساخت گنبد و بارگاه نجف اشرف داشته و سرمایه‌ها و جواهرات خود را نذر ساخت بارگاه امیرالمومنین(ع) کردند مشارکت بانوان ایرانی در کارهای خیر و عام‌المنفعه آغاز شد.

وی با اشاره به مشارکت بانوان ایرانی در ساخت شبستان حضرت زینب(س) در کربلای معلی بیان کرد: شبستانی با مساحت ۱۳۹ هزار متر مربع متعلق به دختر آقا امیرالمومنین(ع) است که بنا شده با مشارکت بانوان ایرانی به اتمام برسد.

مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور اظهار کرد: مردم خیّر با حسن نیت خود در کنار دستگیری از مستمندان، محبت خود را به خاندان اهل‌بیت(ع) با مشارکت در توسعه صحن و سرای آنان و میزبانی و خادمی زائرانشان به نمایش گذاشته و بذر امید و عشق و نوع‌دوستی را در جامعه گسترانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برنده بودن زنان جامعه ما بر کسی پوشیده نیست چرا که زنان هیچ کجای دنیا الگوهای شایسته‌ای چون حضرت خدیجه‌کبری(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) ندارد.

سعیدی ادامه داد: هوش اقتصادی، هوش معنوی و هوش اجتماعی لازمه زندگی سالم است اما هوش اقتصادی تنها در پی آسایش و منافع اقتصادی است در حالیکه لازمه رسیدن به آرامش ایجاد ارتباط بین خدا و انسان است.

وی در رابطه با عکس‌العمل برخی افراد بیمار دل در رابطه با خیرات و نذورات تصریح کرد: کسی کاری به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای حضور در کنسرت‌های آن طرف آب ندارد اما همان‌ افراد اهدای یک انگشتر برای عتبات را به سخره می‌گیرند و معترض‌ هستند که چرا باید سرمایه این کشور خرج کشور عراق شود.

مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: دستگیری از مستحق به جای خود اما کمک به ساخت عتبات عالیات و فراهم کردن فضایی برای هوش و بهره‌ معنوی مردم هم جای خود را دارد و مردم و خیرین اطمینان خاطر داشته باشند که تمام نذورات آنان برای همان مورد خاصی که در نظر گرفته‌اند هزینه خواهد شد و به مصرف دیگری نخواهد رسید.

انتهای پیام
captcha