هدف برخورد با جریانات فسادزا حمایت از کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان است
کد خبر: 4143911
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

هدف برخورد با جریانات فسادزا حمایت از کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان است

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه تدوین برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرائم و شکل‌گیری فساد در ادارات و نهادها بر عهده مدیریت است، تصریح کرد: هدف ما از برخورد با جریانات فسادزا در اصل حمایت از سلامت دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی ،رئیس کل دادگستری استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 6 خردادماه در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره‌کل امور مالیاتی استان گفت: پرونده‌های تشکیل شده با موضوعات سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی، حساب‌های اجاره‌ای، فاکتورسازی‌ها و دستکاری اسناد مالی و همچنین عدم تبعیت برخی از اقشار در استفاده از کارت‌خوان‌ها در جهت شفاف‌سازی‌های مالی در شعب ویژه رسیدگی می‌شود. 

وی بر حمایت دستگاه قضایی از اداره‌کل امور مالیاتی در راستای اجرای عدالت مالیاتی و به‌منظور احقاق حقوق عامه و  تأمین درآمدهای استان تأکید کرد و همچنین از  آمادگی دستگاه قضایی فارس در آموزش اقشار و تعاملات علمی و پژوهشی مرتبط خبر داد.

موسوی همچنین با تأکید بر اینکه تدوین برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرائم و شکل‌گیری فساد در ادارات و نهادها بر عهده مدیریت است، تصریح کرد: برخورد قاطع دستگاه قضایی و مراجع نظارتی با مفاسد در نهادها و ادارات باید زمینه‌ساز سلامت دستگاه‌ها و دلگرمی کارکنان خدوم و پاک‌دستی شود که جهادگونه و در سلامت کامل  به ارائه خدمت می‌پردازند و هدف ما از برخورد با جریانات فسادزا در اصل حمایت از سلامت دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

حمیدرضا محمدابراهیمی، مدیرکل امور مالیاتی فارس نیز در این دیدار به بررسی و پیگیری امور مربوط به همکاری‌های مشترک این اداره‌کل با دادگستری کل استان و همچنین پیشگیری و مقابله با جرایم مالیاتی پرداخت.

وی ضمن قدردانی از حمایت مرجع قضایی در استان جهت پیشبرد اهداف نظام مالیاتی اظهار کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اولویت ویژه سازمان امور مالیاتی در راستای شفافیت اقتصادی و ایجاد عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس به حمایت و تعامل مؤثر دادگستری کل استان فارس با این اداره‌کل اشاره و افزود: در شرایط اقتصادی کشور، همه مدیران و کارکنان این دستگاه، اهداف مهمی از جمله مقابله با فرار مالیاتی، کاهش فساد اداری و همچنین ارتقای فرهنگ مالیاتی و حمایت از تولیدکنندگان دارند و همکاران خدوم و پاکدست امور مالیاتی فارس هوشیارتر و منصفانه‌تر از همیشه در عرصه نظام مالیاتی، تحقق عدالت اجتماعی و رضایتمندی مؤدیان ایفای نقش می‌کنند.

یادآور می‌شود، در دیدار مدیرکل امور مالیاتی فارس با رئیس کل دادگستری استان فارس بر همکاری و تلاش دو مجموعه در جهت به حداقل رساندن جرائم مالیاتی  و اجرای بهتر مقررات مالیاتی تأکید شد.

انتهای پیام
captcha