آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای نقش‌آفرینی در رویدادهای فرهنگی مؤثر
کد خبر: 4143917
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای نقش‌آفرینی در رویدادهای فرهنگی مؤثر

رئیس جهاددانشگاهی فارس برای همکاری با سازمان بسیج هنرمندان اعلام آمادگی کرد و افزود: در این راستا آمادگی داریم تا در طراحی و اجرای رویدادهای فرهنگی هنری مؤثر استان با پوشش مناسب رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی و پتانسیل سازمان دانشجویان همکاری‌های لازم را داشته باشیم.  

دیدار رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با رئیس جهاددانشگاهی استانبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 6 خرداد در دیدار با رئیس سازمان بسیج هنرمندان این استان با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی برآمده از انقلاب است، گفت: امروز جهاددانشگاهی را با پژوهش‌های سلول‌های بنیادین رویان، تکنولوژی‌های فنی و مهندسی و فعالیت‌های علمی شاخص می‌شناسند.

وی افزود: بزرگترین جهاد تبیین معرفی دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است که جهاددانشگاهی در این عرصه می‌‌تواند نقش مهم و مؤثری ایفا کند تا هم آثار و برکات انقلاب اسلامی را بیان کنیم و هم امیدافزیی درمیان نسل جدید جامعه انجام شود.

استقلال با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نهاد افتخارآمیز در کشور است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی مجموعه مقدس است و شاید هیچ سازمان دیگری نباشد که رهبرمعظم انقلاب ۷۰ صفحه دربار آن صحبت کرده باشند و هرجایی که بحث علم می‌شود، رهبرمعظم انقلاب از دکتر کاظمی آشتیانی یاد می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه گستره فعالیت‌های این نهاد در تمامی ابعاد و عرصه‌ها مشهود است، تصریح کرد: در موضوعی نیست که جهاددانشگاهی پژوهشگاه و مرکز پژوهشی نداشته باشد به عنوان مثال در عرصه هنر، پژوهشکده هنر و معماری فعالیت دارد و همچنین در این عرصه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی وابسته به جهاددانشگاهی برای ایجاد محصولات هنری به خصوص در زمینه هنر و صنایع دستی مشغول به فعالیت است.

وی با تصریح اینکه جهاد دانشگاهی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هردو از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند، افزود:‌ جهاددانشگاهی در طی سال‌های پس از انقلاب دستاوردهای بسیار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی داشته و دارد به طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند حفظ جهاددانشگاهی لازم است اما گاهی اوقات همچنان شاهد بروز برخی بی‌مهری‌ها نسبت به این نهاد انقلابی هستیم.

استقلال توجه ویژه به مجموعه‌های دانش بنیان طی چندسال اخیر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: جهاددانشگاهی ۴۲ سال پیش با ساختار دانش بنیان ایجاد شد اما تا امروز دولت‌ها به این مسئله توجه کافی نکردند گرچه جهاددانشگاهی فعالیت خود را با قدرت همچنان ادامه داده و می‌دهد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: امروز جهاد نهادی خود درآمد است و با فعالیت مفید، اثر و بهره‌وری موثری بر جامعه دارد لذا اگر همه نهادها همانند جهاددانشگاهی بودند شاهد کم شدن هزینه‌های جاری بودیم.

وی با بیان اینکه افراد نخبه زیادی در زمینه‌های متعدد در این نهاد مشغول فعالیت هستند، گفت: جهاددانشگاهی مرکز فارس دارای درمانگاه، آزمایشگاه، مرکز افکارسنجی، سه گروه پژوهشی، مرکز تجهیزات پزشکی و مراکز آموزش اشتغال محور در ۱۷ نقطه استان است. 

رئیس جهاددانشگاهی فارس، فعالیت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در کنار مرکز شتابدهی را از جمله مزیت‌های علمی و فرهنگی این نهاد دانست و گفت: این نهاد در حوزه فرهنگی، ادبیاتی، هنر و قرآنی دو جشنواره ملی هرساله برگزار می‌شود.

استقلال، حضور مؤثر جهاددانشگاهی فارس با چهار خبرگزاری ایکنا، سینا، ایسنا و بازارکار در عرصه رسانه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا شعبه فارس رتبه نخست را در بین مراکز کشور طی چندین سال گذشته دارا است.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی در هر حوزه‌ای ورود کرده، منشا خیر بوده است، گفت: این نهاد انقلابی همواره تلاش کرده است تا فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی گامی موثر در راستای پیشرفت کشور بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه برای همکاری با سازمان بسیج هنرمندان اعلام آمادگی کرد و افزود: در این راستا آمادگی داریم تا در طراحی و اجرای رویدادهای فرهنگی هنری مؤثر استان با پوشش مناسب رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی و پتانسیل سازمان دانشجویان همکاری‌های لازم را داشته باشیم.  

استقلال با بیان اینکه آماده ارائه خدمات آموزش صحیح و تخصصی به جامعه هنری استان هستیم، فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: با دستور ریاست جهاددانشگاهی کشور، بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های مرکز فارس در زمینه فرهنگی در خدمت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) گذاشته شده است که منجر به امضای تفاهم‌نامه بین این نهاد و حرم مطهر شد.

انتهای پیام
captcha