ضرورت برخورد جدی با طالبان/ دوشادوش نیروهای مسلح ایستاده‌ایم
کد خبر: 4143962
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

ضرورت برخورد جدی با طالبان/ دوشادوش نیروهای مسلح ایستاده‌ایم

درپی درگیری نیروهای طالبان با نیروهای جان برکف هنگ مرزی در مرز ایران افغانستان که منجر به شهادت یکی از نیروهای غیور مرزبان و مجروح شدن دو نفر دیگر شد، مردم خواستار برخورد جدی با طالبان شدند و بیان کردند که دوشادوش نیروهای مسلح از خاک ایران دفاع می‌کنند.

درگیری مرزیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، درگیری امروز طالبان در مرز ایران در محور پاسگاه تاسوکی تا پاسگاه ماککی، باعث شد تا یکی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران شهید و دو نفر دیگر مجروح شوند.

تعدادی از مردم در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، خواستار برخورد جدی با این حرکت طالبان و پاسخی دندان‌شکن به متجاوزان مرزی ایران شدند.

سارانی یکی از کشاورزان سیستانی گفت: در مقابل تجاوزات مرزی طالبان به‌هیچ عنوان نباید کوتاه آمد.

وی ادامه داد: مرزداران سیستانی با تمام توان و تا آخرین قطره خون در کنار نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی ایستاده‌اند و دوشادوش آن‌ها با هر کسی که قصد جسارت حتی به یک وجب خاک ایران را داشته باشد، ایستاده‌اند.

محمد جهان‌تیغ یکی دیگر از شهروندان در این‌باره بیان کرد: اقتدار ایران در منطقه خاورمیانه و در دنیا زبانزد خاص و عام است و همه کشورهای دنیا، ایران را به عنوان یک قدرت شاخته‌اند، با این وجود انتظار بر این است که جوابی کوبنده به این افراد داده شود.

غلامی نیز در این خصوص گفت: ناامنی در مرز برای هیچ کدام از کشورهای همسایه درست نیست ولی هیچ وقت ایران آغازگر هیچ‌گونه درگیری نبوده و مرزداران ما همیشه مظلوم واقع شده‌اند.

وی اضافه کرد: نیروهای متجاوز باید بدانند که مردم با تمام قوا در کنار نیروهای مرزبان و مسلح ایستاده‌اند و به هیچ کسی اجازه نخواهند داد که به خاک ایران اسلامی تجاوز کند.

یکی از روستائیان ساکن هیرمند که نخواست نامش فاش شود، درخصوص درگیری رخ داده در مرز ایران و افغانستان، گفت: درگیری از حدود 9:30 صبح شروع شد و تا حدود ساعت 11 ادامه داشت. در ابتدا طالبان تیراندازی را شروع و به سمت مرزبانان ایرانی شلیک کردند.

این شهروند هیرمندی افزود: پس از تیراندازی از سمت طالبان، نیروهای مرزبان ایران هم مجبور به تیراندازی شدند.

میر از اهالی روستایی در هیرمند با اشاره به برخورد جدی با طالبان از سوی نظام اسلامی، گفت: برخورد ایران باید به گونه ای باشد تا طالبان حتی فکر نزدیک شدن به مرز ایران را نداشته باشند.

وی ادامه داد: ما تا جایی که امکان داشته با همسایگان خود کنار آمده و مماشات کرده‌ایم، اما می‌بینیم که در مرزهای مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان نیروهای مظلوم مرزبانی ما مرتباً مورد هدف گلوله‌های ناجوانمردانه اشرار و یا متجاوزان مرزی می‌شوند، بدون اینکه دولت‌های مستقر در این کشورها پاسخگوی این‌گونه حرکات و تجاوزات مرزی شوند.

این شهروند سیستانی اضافه کرد: در طول 8 سال جنگ تحمیلی مقابل بیش از 40 کشور مردانه و جانانه ایستادیم و اجازه ندادیم که حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه بیفتد، اکنون نیز چیزی تغییر نکرده، اقتدار نیروهای ایرانی برهیچ کسی پوشیده نیست، باید یک بار برای همیشه اقتدار ایرانی را احساس کنند، ایرانی فردی نیست که بگذارد کسی به خاکش تجاوز کند.
انتهای پیام
captcha