معترضان صهیونیست: نتانیاهوی دیکتاتور را سرجایش می‌نشانیم + فیلم
کد خبر: 4144139
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

معترضان صهیونیست: نتانیاهوی دیکتاتور را سرجایش می‌نشانیم + فیلم

ده‌ها هزار معترض صهیونیست با ازسرگیری تظاهرات گسترده در تل‌آویو و چند شهر از اراضی اشغالی تأکید کردند که با اعتراضات گسترده نتانیاهوی دیکتاتور را از بازگشت به طرح اصلاحات قضایی بازمی‌دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب 48، ده‌ها هزار صهیونیست شب گذشته، 6 خرداد در اعتراض به برنامه‌ اصلاحات قضایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیست و یکمین هفته پیاپی در تل‌آویو و چند شهر دیگر سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند.

 خیابان کابلان شهر تل‌آویو و چند شهر دیگر سرزمین‌های اشغالی از جمله حولون، الرمله، حیفا، رمات هشارون، هزتزلیا، عراد و قدس اشغالی شب گذشته شاهد برپایی تظاهرات علیه برنامه‌های اصلاحات قضایی نتانیاهو بود.

 کاهش ارزش شیکل (واحد پولی رژیم اسرائیل) طی هفته‌های اخیر نیز باعث افزایش تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو شده است. معترضان در جریان تظاهرات شب گذشته، چند خیابان را با برگزاری تجمع مسدود کردند.

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی همزمان با برپایی این تظاهرات تعدادی از خیابان‌های اصلی در شهرهای مختلف را بسته بود.

این نخستین اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو پس از تصویب بودجه عمومی رژیم صهیونیستی برای سال‌های 2023 و 2024 است.

عوامل ساماندهی این اعتراضات با اشاره به سخنان نتانیاهو پس از تصویب بودجه عمومی درباره اینکه طرح اصلاح دستگاه قضایی بازخواهد گشت، گفتند: خود نتانیاهو اعتراف دارد که خوی و گرایش او دیکتاتوری است و مشخص شد که مذاکرات در منزل اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل چیزی جز ترفند نتانیاهو برای خرید زمان و رشوه دادن به شرکای خود نبود.

آنها گفتند: در دور نخست تنها یک چیز نتانیاهو را سرجایش نشاند و آن هم اعتراض‌های میلیونی بود چیزی که بار دیگر نیز او را متوقف خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۷ فروردین ماه از توقف طرح جنجالی خود درباره سیستم قضایی این رژیم خبر داد، اما تظاهرات صهیونیست‌‎ها در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی و برخی تصمیمات و اقدامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد. معترضان معتقدند که اصلاحات قضایی مورد نظر دولت جدید اسرائیل، ضربه مهلکی به استقلال قوه قضاییه این رژیم می‌زند.

انتهای پیام
captcha