متهم شدن «جو بایدن» به دست داشتن در اعتراض‌های اسرائیل
کد خبر: 4154421
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

متهم شدن «جو بایدن» به دست داشتن در اعتراض‌های اسرائیل

یک عضو کابینه دولت رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به دامن زدن به اعتراضات داخلی این رژیم متهم کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی، عمیخای شیکلی، وزیر دیاسپورا اسرائیل، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به «ایفای نقش مهم» در دامن زدن به اعتراضات علیه طرح بحث برانگیز اصلاحات قضایی متهم کرد.

شیکلی روز سه‌شنبه گفت: دولت بایدن با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی رابطه نزدیک داشته و روابط عمیقی بین آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: جالب است که اظهارات بایدن درباره اسرائیل همزمان با زمانی می‌شود که نیاز به سرکوب اعتراضات باشد.

بایدن روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی ان ان از دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و آن را «افراطی‌ترین» توصیف کرد.

بایدن چندین بار خواستار اجماع بین دولت و اپوزیسیون اسرائیل در مورد طرح‌‏هایی شد که دولت می‏‌گوید برای دستیابی به اصلاحات قضایی است، در حالی که اپوزیسیون می‌گوید که طرح‌‏ها اسرائیل را به دیکتاتوری تبدیل می‌کنند.

این عضو کابینه نتانیاهو تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اظهارات بایدن از قبل تنظیم و برنامه‌ریزی شده است. ایالات متحده نقش مهمی در دامن زدن به اعتراضات دارد.

شیکلی یکی از اعضای حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

هیچ اظهارنظری از سوی دولت بایدن در مورد اظهارات شیکلی منتشر نشده است، اما دولت آمریکا قبلاً اتهامات مشابهی را که توسط مقامات اسرائیلی در هفته‌‏های گذشته مطرح شده بود، رد کرده بود.

انتهای پیام
captcha