حمایت اوقاف چهارمحال‌وبختیاری از تولیدات دانش‌بنیان
کد خبر: 4144471
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

حمایت اوقاف چهارمحال‌وبختیاری از تولیدات دانش‌بنیان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری حمایت ويژه اوقاف از حوزه دانش‌بنیان در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه پروژه دانش‌بنیان تولید مواد شوینده بر پایه نانو در استان با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از جوانان این طرح تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «همایش بزرگداشت امامزادگان چهارمحال و بختیاری» با محوریت آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد امروز هشتم خردادماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در این همایش با اشاره به اینکه مبحث گردشگری یکی از سه اولویت مهم سند آمایش سرزمین چهارمحال‌وبختیاری است، اظهار کرد: وجود ۱۰۰ بقعه متبرکه در استان در مناطق خوش آب و هوا باعث ایجاد جذابیت‌های توأمان طبیعی و معنوی شده و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی فراهم می‌کند که سبب ارتقای اقتصاد، فرهنگ، مباحث اجتماعی و ... می‌شود. 

وی با ذکر اینکه همه ما در مجموعه امامزادگان و بقاع متبرکه خادم هستیم، ادامه داد: ما می‌توانیم نقشی اثرگذار در خدمت‌رسانی به زائران آستان مقدس امامزادگان استان و توسعه گردشگری مذهبی داشته باشیم.

امیری با تأکید بر مولدسازی موقوفات و امامزادگان، گفت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی در استان در حوزه منابع پایدار بقاع متبرکه در حال پیگیری است؛ پروژه شیلات در منطقه پروز که درآمد آن متعلق به امامزاده حسن(ع) فلارد است، باعث احیای موقوفات شده و دومین واحد پرورش ماهی این منطقه نیز با هفت میلیارد تومان وام که از سازمان اوقاف کشور دریافت کرده‌ایم، به زودی راه‌اندازی می‌شود؛ ضمن اینکه ۱۵ پروژه از این دست نیز در دستور کار ما قرار دارد که منبع خوبی در جهت محرومیت‌زدایی از منطقه فلارد خواهد بود.

امیری بیان کرد: آزادسازی ۵۷ هکتار زمین مزرعه بادام شیخ رجب امامزاده اکبر(ع) دستگرد نیز انجام شد که خوشبختانه این مزرعه به آبیاری نوین مجهز شده است و استخر آب بیش از دو میلیون لیتری آن در حال احداث است. 

احداث نیروگاه امامزاده حمزه‌علی(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در خصوص آستان مقدس امامزاده حمزه‌علی(ع)، توضیح داد: این نوید را می‌دهم که نیروگاه سه مگاواتی امامزاده با مشارکت‌ بقاع متبرکه استان تهران و چهارمحال‌وبختیاری امروز با دستور ریاست سازمان آغاز شده است و بازده و تأثیر این پروژه بسیار مبسوط خواهد بود. 

امیری جذابیت‌های حاشیه‌ای امامزادگان را نیز یادآور شد و بیان کرد: از جمله ایجاد شهر بازی در جوار امامزاده حمزه‌علی، مجموعه‌های گردشگری، ایجاد زائرسراها و ... در دستور کار است و زمینه پذیرایی بهتر از زائران را فراهم می‌کند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به تشکیل پرونده‌های حقوقی متعدد در زمینه موقوفات استان، تصریح کرد: جامعه ذینفع این موقوفات باید مردمی باشند که در نیات وقف‌ها ذکر شده است که عمدتاً اقشار بی‌بضاعت و ایتام و بیماران و ... هستند ک تلاش داریم این نیات ادا شود.

امیری حمایت ويژه اوقاف از حوزه دانش‌بنیان در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه پروژه دانش‌بنیان تولید مواد شوینده بر پایه نانو در استان با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از جوانان این طرح تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که اولین محصول شوينده بر پایه نانو در کشور محسوب می‌شود و افتخار بزرگی برای استان ماست. 

وی بیان کرد: در دوران کرونا، چهارمحال‌وبختیاری ‌سخت‌ترین شرایط بقاع متبرکه را پشت سر گذاشت زیرا این اماکن مقدس صد در صد تعطیل شدند و درآمدزایی به صفر رسید؛ چهارمحال‌وبختیاری تنها استانی است که دفن اموات در جوار بقاع متبرکه صورت نمی‌گیرد و لذا در این دوران از اواخر سال ۹۸ تا سال گذشته حتی در پرداخت حقوق خادمان دچار گرفتاری شدیم.

امیری با ابراز خرسندی از افزایش ۱۵۰ درصدی منابع درآمدی اوقاف استان در سال جاری، تصریح کرد: این موضوع نویدبخش حل مشکلات و آغاز دوران طلایی برای تقویت و تحول زیرساخت گردشگری مذهبی خواهد بود و منابع مالی امامزادگان توسعه می‌یابد. 

انتهای پیام
captcha